Avatar billede mol23 Nybegynder
14. juli 2007 - 20:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Router og Accesspoint

Håber kategorien passr bare nogenlunde!

Jeg har brug for at få en Linksys Router til at køre med et Graycom GCW-3000 accesspoint, hvor der kan være 2 permanente computere på Routeren og så skal 3 forskellige bærbare kunne logge på / bruge Accesspointet... èn af gangen.. så ledes at der på èn gang skal kunne være 3 maskiner online! Det skal siges at det virker fint så længe man bruger netværkskabel til alle 3(+2) maskiner.. Men så snart Accesspointet er sluttet til, er det som om forbindelsen forsvinder til de 2 stationære som er sluttet til med netværks kabler ... ?!? ...

Har ikke lige kunne finde manual eller noget ang lige netop denne model... Men går ud fra at det kan være noget IP problem... Men ved ikke lige hvordan man ændrer i Accesspointets opsætning .. altså andet end man kan se "noget" på 192.168.1.1 .. Eller hvad det nu er!

Håber der er en venlig sjæl eller 3 som kan hjælpe!

Takker på forhånd

MOL23
Avatar billede jakobsen35 Nybegynder
14. juli 2007 - 21:52 #1
Tror du skal ind i opsætning i dit Accesspoint og slå dhcp serveren fra evt resete Accesspointet
Avatar billede mol23 Nybegynder
14. juli 2007 - 22:37 #2
Okay ... Jamen jeg troede da at Dhcp skulle være aktivt til alt efterhånden.. Men det vil jeg da lige prøve ..
Avatar billede mol23 Nybegynder
14. juli 2007 - 23:05 #3
Hvordan kommer jeg ind på Access Point, Når Routeren kommer frem når jeg skriver 192.168.1.1 ... Accesspointet er jo sat til "efter" Routeren ...
Avatar billede mol23 Nybegynder
16. juli 2007 - 00:22 #4
Alt andet net forsvinder til andre computere tilsluttet den router jeg kobler access pointet til .. selvom jeg har slået DHCP fra .. øv altså!
Avatar billede jakobsen35 Nybegynder
16. juli 2007 - 15:43 #5
Det er i Accesspointet du skal slå dhcp fra
Avatar billede mol23 Nybegynder
16. juli 2007 - 20:32 #6
Ja det har jeg også gjort .. Men stadig bliver der lukket for alle forbindelser fra routeren også ..
Avatar billede jakobsen35 Nybegynder
17. juli 2007 - 15:45 #7
Hvis du bruger lige kabel skal den sandsynligvis i den port der hedder uplink som regel er det den første port på routeren.
Du kan også prøve et krydset kabel
Avatar billede mol23 Nybegynder
20. september 2008 - 19:04 #8
har fundet ud af det ...