Avatar billede matiasdk Nybegynder
14. juli 2007 - 17:04 Der er 1 løsning

Flytning af database (import/eksport)

Hej,

Jeg skal kopiere en database fra en produktionsserver til en SQL Express udviklings-/testserver.

Jeg har prøvet med SQL Express Studio men den understøtter ikke Import/Eksport. Jeg har prøvet at installere SQL 2005 Studio Enterprise, hvilket krævede at jeg kørte det hele på en server installation, men nu oplever jeg at Primary Keys m.m. ikke bliver kopieret med over, når jeg laver en eksportering af data.

Jeg har også prøvet med SQL Manager fra EMS og DBManager, men begge programmer laver enten SQL-fejl eller kræver umenneskeligt mange manuelle indtastninger.

Jeg har brug for bare at kunne trykke på én knap og så bliver hele databasen, inklusive stored procedures, tabller, data m.v. kopieret.

Er det muligt?
Avatar billede matiasdk Nybegynder
15. juli 2007 - 23:52 #1
Problemet er løst ved først at genere et script for procedures, tabeller m.v., og herefter bruge import/eksport-funktionen.