Avatar billede hansk Nybegynder
14. juli 2007 - 12:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Navision og programkoder

Hej,

Jeg har anskaffet en vista PC og vil installere en navision 3.0 klient derpå.
Navision spørger om netværksdrev hvor installationen findes, men viser ikke nogen af netværksdrevene.

Så prøver jeg at lave en fuld installation af c5 på klienten, og derpå kører jeg c5koder.exe, men systemet siger at det ikke kan lave en kopi af c5 for indlæsning af koder.
Jeg prøver så istedet at starte programmet c5 op, men det siger at jeg ikke kan starte c5, da der er flere brugere i programmet end der er købt rettigheder til.

Så prøver jeg at lave en genvej til c5 på serveren uden om navision, og det virker ok, sålænge jeg kun vil køre navision fra serveren. Hvis jeg kører c5koder.exe (fordi jeg skal have indsat mine odbc koder) siger den at den ikke kan skrive serieno til odbc driver!!

Nogen der har en god ide?
Avatar billede mariaf Juniormester
14. juli 2007 - 17:31 #1
På din maskine skal du mappe drevet hvor C5 ligger. Så hjælper det.
Avatar billede hansk Nybegynder
10. januar 2008 - 08:11 #2
Jeg opgav at få vista til at fungere sammen med XP. Ínstallerede i stedet xp på maskinen, og nu fungerer det.
Avatar billede mariaf Juniormester
10. januar 2008 - 16:03 #3
Det er ellers nemt nok.