Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2001 - 00:23 Der er 192 kommentarer og
1 løsning

Konkurrence : LJWeb.com

Konkurrence : Nyt corporate identity til LJWeb.com / LJWeb.dk

Bonus :
Før jeg starter må jeg hellere skrive hvad du får ud af det...
- En kanon reference. Jeg skriver gerne en \"kunde\" udtalelse til din side
- Blive foretrukken partner ved udvikling der ligger ud over kompetance område eller ved store opgaver
- Nå ja, og så lige 3.500,- Kr indsat på din konto efter modtagelse af faktura.

Deadline :
1. juli 2001, men jo før jo bedre. også hvis i vil have kommentarer til layouts, forslag m.v. Lav gerne flere forslag

I forbindelse med flytning af virksomhed har jeg valgt at skifte fokus. Tidligere politik har ikke levet op til forventningerne og derfor er det på tide at skifte retning.

Jeg ønsker at for www.ljweb.com udarbejdes en komplet site, herunder html, grafisk og script arbejde til at siden står funklende færdig senest pr. 1. juli 2001. Du kan vælge at tage udgangspunkt i logo på www.ljweb.com eller skabe din helt egen ide til virksomheden.

En løsning forstår jeg som : Site med fuld funktionalitet med overskuelig menu, grafisk sammenhængende, en generel rød tråd gennem sitet samt grafisk arbejde leveret helst som Adobe Photoshop filer. Hvis redesignet logo ønskes dette tillige som Adobe Illustrator fil.

Jeg står 100% til rådighed for spørgsmål, kommentarer og som sparringspartner for dine ideer enten direkte her, over email, pr. telefon eller personligt møde.

Idéer :
Siden skal afspejle dynamik være moderne og samtidig ikke være popsmart - Professionalitet er en selvfølge. Menuen vil indeholde punkterne : Profil, Aktuelt, Kompetence, Portfolio, Freelance, Bibliotek, Kontakt. Sitet må meget gerne afspejle undertegnede som freelance programmør og internet konsulent fremfor virksomhed. Alt tekst står jeg selv for, indsæt derfor \"mumletekst\" istedet.

- Profil
  - Vil indeholde information om hvem jeg er og hvad jeg laver, til hvem og hvorfor. Kort kogt sammen til en lille \"appetizer\".
- Aktuelt
  - Nyheder og projekter jeg arbejder på lige nu
- Kompetence
  - Liste over de kompetencer jeg behersker. Indeholder også \"Kundeudtalelser\"-
- Portfolio
  - Liste med billeder og beskrivelse af hvad jeg har lavet, for hvem og hvornår. Indeholder screenshot, logo, beskrivelse link (ikoner til åben i samme vindue og ikon til åben i nyt vindue) - gerne med 3 submenuer : Egne Projekter, Kunder og NonProfit
- Bibliotek
    - Her vil jeg offentliggøre links, artikler og kodestumper. Gerne med de tre som submenuer.
- Kontakt
  - Opbygges med en email formular til automatisk og hurtig kontakt samt en side med adresse kontakt information

Begrænsninger :
Alle sider, scripts, elementer og andet brugt på siden skal være 100% kompatibelt med Microsoft Internet Explorer version 4 samt Netscape Navigator version 4.07 og derover. Samtidig ses gerne en god generel visning af siden i Mozilla og Opera browserne. Alt dynamisk kodning skal kodes i helst PHP eller alternativt Perl5.

Der må på siden ikke placeres link til eller reklame for jeres side. På jeres egen side må i gerne reklamere med at have lavet siden men ikke på min. Jeg forbeholder mig ret til at ændre på dele eller hele siten og opnår fulde rettigheder til alt materiale på sitet. Der må ikke anvendes billeder eller andet materiale til sitet der ikke er licenseret eller ikke opnået rettigheder til.

Der tages forbehold for at ingen modtagne forslag accepteres. Dog vil ingen del af et ikke accepteret forslag blive anvendt i nogen henseende på nogen site.

/ Lars
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2001 - 00:27 #1
Logo og fonte kan findes på http://eksperten.ljweb.com/ljweb-competition/
Avatar billede jonaskn Nybegynder
05. juni 2001 - 01:15 #2
Må det godt være \"ren\" html?
Det du skriveer kræver da ikke andet?

icq: 118069241
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2001 - 01:29 #3
jonas >> gerne. men som site for en freelance programmør der ikke skal ligne www.ljweb.com vil jeg mene at der gerne måtte være lidt gejl, lidt der rykker og får en besøgende til at tænke \"WOW\"...
Avatar billede yaief Nybegynder
05. juni 2001 - 01:35 #4
Projektet lyder meget interessant. Hvis jeg får lysten og tiden, arbejder jeg måske på det i ferien, men kun hvis du mener, jeg har en reel chance med mine evner.

Derfor må du gerne tage et smut om www.noka.dk og vurdere :-)

Nåmen - håber på lidt feedback

mvh
Jonas
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2001 - 01:39 #5
yaief >> der er potentiale ja...
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2001 - 01:40 #6
jonaskn >> må dog sige at du skal oppe dig op på et helt andet plan hvis du vil have en chance
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2001 - 01:44 #7
ahhhh ja, design optimeret til 800x600 men også højere... gerne skalerbart til mindst 1600x1200
Avatar billede jonaskn Nybegynder
05. juni 2001 - 02:28 #8
Jeg sidder og arbejder!!
Avatar billede jonaskn Nybegynder
05. juni 2001 - 02:50 #9
Her er en skitse:
http://www.geocities.com/jonaskdk/lj.html
Menupunkterne bliver lysegrå ved MouseOver!

Sig lige hvad der skal ændres!
Skal der runde hjørner i kanter?
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2001 - 02:55 #10
jonas >> lidt for statisk og ens med det jeg har p.t. søger noget andet, måske i retning af http://www.co3.dk/
Avatar billede jonaskn Nybegynder
05. juni 2001 - 03:16 #11
Der er kommet to mere:
http://www.geocities.com/jonaskdk/lj.html

Skal der nogle \"cool\" effekter på?

Er jeg ellers tæt på at være prof nok?
Jeg arbejder videre i morgen! :-D
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2001 - 03:20 #12
jonaskn >> dine layouts er meget lig mit gamle site - jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle skifte... Jeg er ude efter et stilskifte, sigte efter et markedssegment der vil have seriøst freelance arbejde og afspejle nogle tekniske færdigheder. Stilrent men sprælsk, tilsat en god del \"WOW\" effekt. Så er den hjemme
Avatar billede jonaskn Nybegynder
05. juni 2001 - 03:22 #13
!!!---Jeg ville HELT ærligt helst købe design på din nuværende side, end på www.co3.dk---!!!
Din er MEGET mere overskuelig end deres, og federe farver :-------D
Avatar billede jonaskn Nybegynder
05. juni 2001 - 03:23 #14
SKAL der være flash?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
05. juni 2001 - 03:28 #15
ses måske i morgen
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2001 - 03:31 #16
jonaskn >> jeg sagde IKKE kopiere, måske inspirere... der er stor forskel... og jeg sagde ikke at det skulle være som co3.dk, jeg kom tilfældigt forbi og kunne godt lide deres måde...

der må gerne være flash, men du styrer selv håndteringen for de brugere der ikke har flash. Så skal du opbygge to versioner *s*
Avatar billede staz Nybegynder
05. juni 2001 - 13:58 #17
Ljweb >> Jeg giver det gerne et forsøg. Jeg har haft snakket med dig før omkring samme projekt, men du stod og var på vej på ferie.
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2001 - 14:02 #18
staz >> jeg har flere lignende ting på tegnebordet til dit projekt, hvis du stadig er interesseret
Avatar billede staz Nybegynder
05. juni 2001 - 16:04 #19
Jeg er i fuld gang med et som forventes færdigt snarest muligt. Se www.grafisk.aats.dk/mg4/modul6/sha

Men hvis vi skal til noget igen så sender jeg lige en mail.

---- Staz ----
Avatar billede staz Nybegynder
05. juni 2001 - 16:05 #20
Sorry, her kommer den rigtige.

www.grafisk.aats.dk/mg4/modul8/sha

Det er andet var en tideligere opgave :-D

---- Staz ----
Avatar billede jd Nybegynder
05. juni 2001 - 16:09 #21
staz-> Du kan sq dit kram! Nice work!
Avatar billede staz Nybegynder
05. juni 2001 - 18:05 #22
Hvad med noget her hen ad.

http://www.pixel-studios.dk/ljweb.gif

---- Staz ----
Avatar billede jd Nybegynder
05. juni 2001 - 19:26 #23
Jajaja... lidt mere sandfarvet gul, og så menu der ovre hvor der står \"profil\" - det ku\' være nice...
Hov - det er jo ikke mit spm. :) Sorry to disturb :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2001 - 22:05 #24
staz >> små rettelser - mit navn skrives \"LJWeb\" og \"Webnologics\" medmindre du vælger at finde nyt navn...

Jeg savner noget \"wow\" effekt...
Avatar billede plaf Nybegynder
05. juni 2001 - 22:38 #25
Nu stiller jeg nok et dumt spørgsmål: Hvorfor vil en webdesigner have en anden til at designe sit eget site???

/Plaf - en AMATØR-designer....
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2001 - 23:02 #26
plaf >> tid, inspiration og muligheden for at finde en kompetent leverandør til nogle større ting jeg har på trapperne... Hvorledes bedre gøre det ?
Avatar billede plaf Nybegynder
05. juni 2001 - 23:08 #27
Hmmm.... synes bare at siden jo fungerer som en slags reklame eller \"udstillings-søjle\"...

www.basta-it.dk

/Plaf
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2001 - 23:12 #28
plaf >> absolut.. men i en branche med så mange konkurrenter må du stikke mere end blot næsen foran for at få en chance
Avatar billede plaf Nybegynder
05. juni 2001 - 23:32 #29
Nu har jeg kikket på co3.dk...

Kunne da godt finde på at prøve at lave noget, der er \"inspireret\" herfra - hvis du mener jeg har en chance (er jo den rene amatør...)- Eller skal siden være meget teknisk? - for så er nok på glatis

/Plaf
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. juni 2001 - 23:47 #30
plaf >> en flad side er nok ikke hvad jeg søger... detaljer som deres gennemsigtighed i menuen er gejl... den begrænsede brug af flash... sådanne små detaljer der virkelig udgør prikken over i\'et...

Se det som en mulighed for at blære dig med hvad du kan for mig og jeg skal love dig for, at gør du arbejdet ordentligt vil du ikke fortryde din indsats... Selvom der her er tale om peanuts lige her og nu... Se perspektivet i fremtiden

LJ over and out... gone to bed for early rize *yawn*
Avatar billede oldschool Nybegynder
05. juni 2001 - 23:51 #31
Er du frisk på nogle spræske farver?!? Fx skrig orange etc...?

Oldschool
Avatar billede milo Nybegynder
06. juni 2001 - 00:01 #32
3500?? for en hel udført side??? damn...kan højst lave et design for det hvis du er heldig..

Du må da som ejer at det firma vide hvad sådan noget koster...
Avatar billede plaf Nybegynder
06. juni 2001 - 00:04 #33
Ved at du er gået i seng (sov godt - er selv på vej samme vej..), men syntes aldrig at jeg helt fik noget svar - fint nok at du ikke bare skriver \"nej, dig kan jeg ikke bruge\" - men skal jeg prøve?

Kan en LILLE smule flash og en LILLE smule dhtml - ellers vil jeg nok koncentrere mig om det grafiske (er heller ikke pro på dette punkt).

Ved jo godt, at jeg så vil indgå i en konkurrence med mange rigtigt, rigtigt dygtige og det er fair nok, men gider altså ikke prøve, hvis det på forhånd er håbløst!!

Forresten er 3500 ikke peanuts - det er faktisk næsten en hel måneds SU!
Avatar billede milo Nybegynder
06. juni 2001 - 00:15 #34
nej 3500 er en god sjat penge, men ikke i betragtning af den store opgave der skal udføres. :)
Avatar billede milo Nybegynder
06. juni 2001 - 00:18 #35
ljweb, kan jeg hyre jer til at lave et lignende site for mig, til 3500 kr.? :) guess not...så er I i hvert fald ikke et seriøst firma *G*

Jaja, ved godt det er frivilligt om man vil lave det eller ej...synes blot det var min pligt at kommentere det :)
Avatar billede torbenclausen Nybegynder
06. juni 2001 - 00:26 #36
Er det ok at den bliver programmeret i fx golive?
Avatar billede jd Nybegynder
06. juni 2001 - 00:31 #37
torbenclausen-> *blande blande* :)
Så vidt jeg husker er Golive ikke et tegne-agtigt-skod-program der skriver en masse over flødeligt kode, som fx. FrontPage. Så hvorfor ikke?
Avatar billede parazite Nybegynder
06. juni 2001 - 00:36 #38
milo : Hvis du nu nærlæser ovenfor, så ser du at han også vil bruge \"vinderen\" som foretrukken partner fremover. Med en smule kendskab til Lars\' opgaver, så kan jeg garantere at vi IKKE snakker peanuts her. Derfor blander jeg mig personligt ikke i præmien, selvom 3500 også herfra ser ud som lidt ved første øjekast.
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. juni 2001 - 10:38 #39
Alle : Lad mig omformulere opgaven... Lav det gerne som et grafisk oplæg - Jeg vil alligevel selv gennemgå samtlige html koder, dhtml, javascript m.v. bare jeg kender jeres ideer og visioner. Det er det der er kernen.

milo >> jeg har lavet sites for under den pris... det kommer an på mange forskellige faktorer som jeg ikke kan komme ind på lige her og nu... Har du en opgave, ring altid.... Man ved aldrig hvad man får :))

Torben clausen >> Det er underordnet om du anvender notepad, golive, frontpage eller hvilket som helst andet program. Emnet er meget religiøst, men jeg ser mere på resultatet end jeg ser på vejen til resultatet.

parazite >> exactly :) endelig en der også nærlæser beskrivelsen :)) godt tegn.

oldschool >> gerne skrig farver for mig, blot der holdes en generel prof. linie gennem sitet (eller oplæget). Lige nu afspejler - efter min mening - ljweb.com en vis mængde konservativitet og ligner en stor virksomhed, ikke en lille dynamisk virksomhed udenfor Århus (snart Japan, men alligevel)... Folk tror jeg koster en million :(( Jeg vil vende det billede så folk forstår mennesket bag ved, det dynamiske... og folk må gerne sige \"wow\" eller \"smart, det har jeg ikke set før\" når de kommer ind. Regner med at markedsføre mig som \"Freelance Internet Programmør og Konsulent\" på det nye site, evt. endda vise at det er ren \"ved siden af firma\" der er tale om.

plaf >> jeg trak selv www.co3.dk frem og en inspireret side herfra vil ikke være at kimse af... IKKE EN REN KOPI, men elementer derfra. Jeg kan godt lide den horisontale table der går kant til kant i alle opløsninger. www.prodic.dk er god, http://www.webmasterbase.com/free/ har gode elementer i alternative former, men egner sig ikke direkte. http://www.holger-hosting.dk/ er grim rød, men den fanger ved at skille sig ud fra mængden... Han nærmer sig også den personlige intime stemning jeg er ude efter...

pyyhh, håber det var svar til alle...

/ Lars
Avatar billede oldschool Nybegynder
06. juni 2001 - 14:40 #40
Jeg har lavet en menu.. der manglre dog nogle popups oa...
http://www.friserverplads.dk/ljweb/index.html
Kan du li den?!?

Oldschool
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. juni 2001 - 14:57 #41
oldschool >> ser godt ud... lidt dystre farver men har potentiale
Avatar billede oldschool Nybegynder
06. juni 2001 - 15:02 #42
Er den værd at arbejde videre på?!? For så vil jeg da lige ændre farverne:o)
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. juni 2001 - 15:05 #43
oldschool >> absolut
Avatar billede oldschool Nybegynder
06. juni 2001 - 16:14 #44
Jeg har lavet det orange HELT orange, nu er den lidt mere frisk. Er det bedre?!?

http://www.friserverplads.dk/ljweb/index.html

oldschool
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. juni 2001 - 16:23 #45
oldschool >> bedre... håber du \"reparerer\" din grafik *g*
Avatar billede oldschool Nybegynder
06. juni 2001 - 21:17 #46
Klart:o) Jeg ved heller ikke om gif er sagen... eller også er det bare mig?!?
Er det egentligt bare \"kamp til stregen\"? Altså lige før den første siger du: \"Den vil jeg bruge\" eller finder du ud af det før? For det vil være nederen at lave et helt site uden nytte..!

Oldschool
Avatar billede jd Nybegynder
06. juni 2001 - 21:20 #47
oldschool-> Tager Lars det ikke, gør jeg gerne :)
Avatar billede oldschool Nybegynder
06. juni 2001 - 21:22 #48
For 3500?!?
Avatar billede jd Nybegynder
06. juni 2001 - 21:30 #49
Nej, men det er så noget andet :))
Avatar billede oldschool Nybegynder
06. juni 2001 - 21:33 #50
Ja ik:o)
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. juni 2001 - 21:49 #51
oldschool >> jeg skal nok give mit b7 med når nogen rammer noget der virkelig \"rykker røv\" *g* der er ingen garanti for om jeg vil bruge men :)
Avatar billede oldschool Nybegynder
06. juni 2001 - 21:54 #52
Forstår:0) Så må jeg jo heller tage mig sammen...
Avatar billede master_nemo Nybegynder
06. juni 2001 - 23:01 #53
oldschool>>..rigtig fedt...meget fedt endne :o)...bare lige der hvis der står LJ wenoligics (eller noget i den stil), ser lidt hakket ud...ellers ser det mega nnajs ud :o)

/MN
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. juni 2001 - 09:27 #54
Den her har noget af den \"wow\" effekt jeg søger... simpel men flot : http://identity.speednames.com/
Avatar billede staz Nybegynder
07. juni 2001 - 09:53 #55
Ljweb >> Jeg forstår udmærket den wow effekt du søger, men der er et problem. Alle de sider der har den effekt de har billeder. Hvis skal have nogle gode billede uden copyright så skal man selv tage dem. Det kræver tid og tid er penge. Det er også fint nok for man er sikker på og få dem ind igen. Når nej, det er man jo ikke. Det er et af de store problemer her på eksperten. Man er ikke sikker på at få fuld valuta for sine penge og man ligger ikke så meget i det som hvis man har underskrevet en kontrakt. Men hvis du er villig til at vi bruger billeder fra imagebank som eksempel og så køber dem hvis vores site bliver valgt så åbner det muligheder. Eller skal vi have fundet en bunke billede der er gratis.

---- Staz ----
Avatar billede plaf Nybegynder
07. juni 2001 - 10:20 #56
Her er hvad en amatør får ud af et digitalkamera og en balje med vand...

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/LJWeb/

Nu er siden jo meget blå, men det kan jo også laves i gråt med orange links, der skifter til hvid ved mouseover (?). Det er vist moderne...

Jeg har lavet en sød mouseover på linkene (synes jeg selv), men ellers er der jo stadig intet, der virker. Men om det har \"wow-effekt\" ved jeg ikke (jeg kan rigtig godt lide det udtryk!).

Kunne også godt finde på at lave en lille diskret flash-ting i en af de blå kvadrater til højre.

Eventuelt fylde mere \"lir\" på.

Uanset responset, så har det været sjovt at lave!!

/Plaf
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. juni 2001 - 10:34 #57
staz >> hvad koster ét billede fra imagebank ?
Avatar billede plaf Nybegynder
07. juni 2001 - 10:40 #58
ljweb>> Kunne man få en kommentar?
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. juni 2001 - 10:43 #59
plaf >> generelt godt... top hvide bar passer slet ikke ind. Menuen er med forkerte punkter (nem at løse - Profil, Aktuelt, Kompetence, Portfolio, Freelance, Bibliotek, Kontakt) og du bruger tern lidt overdrevet... god effekt, men ikke for meget... Mouseover\'en er meget tung ?!?
Avatar billede staz Nybegynder
07. juni 2001 - 12:40 #60
Ljweb >> Det koster et par dollars, men jeg vil ikke købe noget før jeg ved om du kan bruge det.

Plaf >> Der ligger en gratis vanddråbe i photoshop 5.5 turitals.

---- Staz ----
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. juni 2001 - 12:43 #61
staz >> hørte fra pålidelige kilde at et billede ofte koster >5000 kr / år... Så må du finde på noget andet...

Koster de et par dollars, altså under en 250kr stykket kan du handle løs *g* lad os sige du har op til 1500 kr til din disposition
Avatar billede staz Nybegynder
07. juni 2001 - 12:51 #62
5000 pr. år. Det er jo sindsygt. Jeg finder lige nogle andre billeder. Men ellers skal jeg finde en anden løsning.

---- Staz ---
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. juni 2001 - 12:56 #63
staz >> my point exactly... grundet stor konkurrence på markedet og mit behov for ekstra uddannelse vil ljweb trappe aktiviteterne ned og anvende flere freelancere. derfor dette spørgsmål

Bla. derfor er jeg ikke så villig til at sparke de penge ind i projektet som det normalt vil kræve.
Avatar billede staz Nybegynder
07. juni 2001 - 13:07 #64
Jeg synes også priserne i dette fag og meget overdrevent. Priserne kan være helt sindsyge. Personligt synes jeg 3500 kr. er en pæn pris for rookier som os.. :-D

---- Staz ----
Avatar billede milo Nybegynder
07. juni 2001 - 15:39 #65
ljweb, hvis du har icq og kan gi mig dit nr. hurtigt, så har jeg noget tid til overs nu, jeg kan bruge på et lave et udkast til design. Men vil snakke med dig løbende over icq, så jeg nemmere kan komme i den rigtige retning. :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. juni 2001 - 15:41 #66
Avatar billede milo Nybegynder
07. juni 2001 - 15:45 #67
damn sku næsten vente 2 minutter på dig ;)
Avatar billede plaf Nybegynder
07. juni 2001 - 19:56 #68
Sidder og skriver hos en ven!!

Nå - jeg havde faktisk lavet en del rettelser, til mit forslag - men så gik computeren i sort!! FULDSTÆNDIG

Efter en time (MINDST) og en del opkald til computervenner, har jeg måttet formatere min harddisk. Men det er ikke nok (synes ellers det er slemt!). Harddisken er tilsyneladende røget.... I morgen bliver den sendt service, og så får vi se...

Staz>> Gør det noget, at billedet er originalt og IKKE fra photoshop tutorials? - Eller hvad mente du mere præcist?

ljweb>>Skal jeg forsøge igen? - Det jeg havde gjort var at lave en ny top (den anden var kun kastet på for at få noget at vise), og kikke på den generelle grafik igen. Dit logo, vil jeg nok fjerne og lave det diskret i Flash (altså animeret), så det ender med at være i en firkant til højre. Og så var det jo et udkast, så ingen billeder var ordentligt komprimeret...

Tror også den ville være flot i grå (?)

Ellers kan jeg måske levere nogle billeder? Som sagt har jeg digitalkamera, så hvis der er noget bestemt du/I vil have, så kunne jeg måske fotografere?

Hmmm, som sagt: Har ikke adgang til hverken computer eller internet før i morgen (hvis jeg er heldig...), men ...?

/Plaf
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. juni 2001 - 20:00 #69
der er stadig mange dage til den første så plaf, fat mod :)

ps. der er ét flot design på trapperne, så der er noget at leve op til
Avatar billede plaf Nybegynder
07. juni 2001 - 20:07 #70
Er her stadig - lidt endnu... så må man se det?
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. juni 2001 - 20:14 #71
plaf >> jeg lader offentliggørelse op til den enkelte... alt skal offentliggøres her for at have en chance
Avatar billede plaf Nybegynder
07. juni 2001 - 20:21 #72
OK, men giv lige besked, når du HAR bestemt dig....

Lukker og slukker!

/Plaf
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. juni 2001 - 20:23 #73
plaf >> ca. 1. juli 2001 :)) når alle forslag er gennemgået
Avatar billede milo Nybegynder
07. juni 2001 - 20:23 #74
Mit design ljweb taler om. Jeg offentliggører det når det er færdigt. Gider ikke vise noget halvfærdigt frem :)
Avatar billede jd Nybegynder
07. juni 2001 - 20:25 #75
milo-> Argh - come on! :)
Avatar billede milo Nybegynder
07. juni 2001 - 20:27 #76
Nope. Du/I må vente. :)
Avatar billede milo Nybegynder
07. juni 2001 - 20:28 #77
Og så ik mere plag *Gg* ellers venter jeg til den 30. juni :D
Avatar billede jd Nybegynder
07. juni 2001 - 20:32 #78
hmm..!! :)
Avatar billede staz Nybegynder
07. juni 2001 - 20:35 #79
Plaf >> Det gør slet ikke noget og lave sine egne billeder. Jeg synes faktisk mere om det. Det er bare der ligger næsten det samme i photoshop så hvorfor ikke bruge det... :-D

---- STaz ----
Avatar billede milo Nybegynder
07. juni 2001 - 20:38 #80
ljweb, hvordan kan det være du ikke skriver på icq? vi skal lige snakke lidt sammen inden jeg går videre :)
Avatar billede coinz Nybegynder
07. juni 2001 - 21:11 #81
LJweb-> vil sige at det design du ønsker udarbejdet faktisk er opbygget på nogenlunde samme måde som www.Prodic.dk men det er fedt... det er godt nok lidt besværligt.... kan ihvertfald ikke lave flash...

-coinz-
Avatar billede milo Nybegynder
07. juni 2001 - 21:59 #82
flash? ehm hvor ser du flash på prodic.dk ?!?!?!?
Avatar billede jd Nybegynder
07. juni 2001 - 22:19 #83
milo-> Han skriver da bare at han i hvert fald ikke kan lave flash... lidt ringe formuleret sætning han leverede der, men :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. juni 2001 - 22:23 #84
coinz >> jeg har sagt jeg kan li\' prodics side og du må meget gerne inspireres derfra... både det horisontale layout men også hans fødsel til død timeline han kører...
Avatar billede imp-utc Nybegynder
08. juni 2001 - 00:32 #85
Hey...

lj-> Hmm... Vent lige med at vælge noget til du har set vores udkast (*razzer*, parazite og mig)... Vi har selv kamera (Canon PowerShot G1) og kan lave en masse sjove små flash ting (som wow effekt eller sådan)... Ehm... Ved ikke lige hvad jeg skal skrive, men du har jo nok allerede snakket en hel der med de andre så der er vel egentlig ingen grund til jeg skriver noget overhovedet... Hehehe...

Men forresten... Kan du lide dette: http://www.flatrate.f2s.com/weird.html - Det er ikke til dig, det er bare noget Flash fis jeg sidder og har gang for lige at underholde mig selv...
Og hvad med det her:
http://www.flatrate.f2s.com/experiment.exe

Nå men... bang bang...

//imp

(Hvorfor fanden får jeg hele tiden banned mine brugere?)

Eksperten -> kunne ALDRIG finde på at skrive noget godt om jer! *grrrrrrrrrr*
Avatar billede pr0fane Nybegynder
08. juni 2001 - 04:31 #86
Ok, jeg er ny i denne \"konkurrence\", men det skal ikke forhindre mig i at poste mit oplæg til et design, så here it goes:

http://www.profanity.dk/ljweb/1.jpg

Jeg har kontaktet dig, ljweb, over ICQ - ville altid være rart med noget feedback jo.
Avatar billede pr0fane Nybegynder
08. juni 2001 - 21:08 #87
Nå, siden vi skal poste vores oplæg her kommer så mit seneste eksempel:

http://www.profanity.dk/ljweb/default.html

Fonten i menuen bør nok være 1 eller 2 pixels større ... men det vil jeg kigge på :)
Avatar billede master_nemo Nybegynder
08. juni 2001 - 21:18 #88
pr0fane>>vil bare sige at det er helt vildt nice det der :o)...rigtig smukkeren :o)

/MN
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. juni 2001 - 22:27 #89
pr0fane >> den grønne er meget skrigende, men layoutet cool :) tror vi skal kigge lidt på den farve
Avatar billede pr0fane Nybegynder
08. juni 2001 - 22:42 #90
Jeg synes personligt at den grønne farve er utroligt cool - det giver en masse spræl til siden med sådan en \"syregrøn\" baggrund.

Men det er bare min mening, og det er jo osse din side jeg er ved at lave :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
08. juni 2001 - 22:47 #91
profane >> den grønne er cool, men når du samtidig anvender mit logo er der utroligt mange forskellige farver på siden...
Avatar billede master_nemo Nybegynder
09. juni 2001 - 00:35 #92
nu har jeg lavet noget....måske mest for sjov :o)
det kan jo nok ikke slå Pr0fane\'s eller noget men kig lige på det :o)...
det er lavet i 1024x768, så ja...det er der bare ikke noget at gøre ved! :o)
ellers tænkte jeg at når man trak musen over et menupunkt, at der så kom noget tekst neden uner i det røde felt.....og ja så her jeg prøvet meget at bruge farverne  dit logo som du nok kan se :o)
www.coolart.dk/xperten/LJ/ljweb2.gif

/MN
Avatar billede master_nemo Nybegynder
09. juni 2001 - 00:40 #93
Avatar billede jd Nybegynder
09. juni 2001 - 00:42 #94
master_nemo-> Ser nice ud, men menu-punkterne ser ud som om siden er beregnet til halv-blinde/gamle mennesker :)
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. juni 2001 - 00:46 #95
nemo >> du har ikke læst opgaveformuleringen... den er lidt for skrigende, urolig og... hmm... ikke min stil *sorry*
Avatar billede master_nemo Nybegynder
09. juni 2001 - 01:00 #96
ja og jo jeg har læst det der lort..men den er sq da for fed...synes jegbare! :o)...høhøh...
nå var mest for sjov....men husk...at:
-en appelsin vand om dagen...holder moteren oppe! :o)...?....fedt udtryk!

men....kan du ikke lige mere præcist sige hvad det er der er for skrigende?..logo\'et...den klamme røde ting?..o.s.v. :o)

/MN
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. juni 2001 - 01:02 #97
nemo >> pigtråden, logoet er nærmest blasfameret ud, den lilla farve... der er så mange ting...
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. juni 2001 - 13:45 #98
Update :

Jeg har fra Milo modtaget dette forslag : http://www.ljweb.com/beta/ som jeg må sige falder i meget god jord hos mig.

For ikke at være unfair overfor andre designere må jeg sige jeg lige nu er rimelig overbevist jeg er temmelig vild med det layout. Har du lyst til at stikke det, prøv gerne :) men nu kender i præmisserne.

/ Lars
Avatar billede plaf Nybegynder
10. juni 2001 - 14:12 #99
Så er jeg kørende igen....- det er en meget lang historie, som jeg vil undlade at fortælle her....

-Men det eneste, der er tilbage af mit forslag er, hvad der ligger på nettet, så....

Milo´s forslag er bestemt flot!! (Er det ljweb på billedet?)

Jeg kan bare ikke lade være med at spekulere på, hvor teksten skal stå - vel ikke på den stribede baggrund (?)

/Plaf
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. juni 2001 - 14:15 #100
plaf >> det er mig på billedet ja
Avatar billede plaf Nybegynder
10. juni 2001 - 14:19 #101
Hvad med teksten?

/Plaf
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. juni 2001 - 14:30 #102
plaf >> jeg vil lade tekst være ovenpå den stiplede baggrund... evt med en faded boks eller andet...
Avatar billede milo Nybegynder
10. juni 2001 - 15:59 #103
plaf, tak for det :)
Avatar billede plaf Nybegynder
11. juni 2001 - 14:00 #104
Kunne alligevel ikke dy mig....

-og når nu jeg har lavet det:
http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/LJWeb/

/Plaf
Avatar billede staz Nybegynder
11. juni 2001 - 17:13 #105
Jeg kan heller ikke holde på det så tjek adressen http://www.pixel-studios.dk/ljweb.gif igen.

---- STaz ----
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. juni 2001 - 17:25 #106
staz >> har potentiale, men jeg hælder stadig til milo\'s... fed detalje du har lagt mærke til min nye adresse *g*

plaf >> hmm, jeg mener det eksempel stadig er konservativt og fladt. Så kunne jeg ligesågodt beholde min nuværende site
Avatar billede oldschool Nybegynder
11. juni 2001 - 17:43 #107
Milo>> Du burde lige vise dit... man ved jo aldrig om ljweb bare prøver at slippe for alle os andre;0)
Avatar billede jd Nybegynder
11. juni 2001 - 17:46 #108
oldschool-> Ehm? Prøv at læse LJ\'s indlæg igen.. er der ikke et link der?
Avatar billede pr0fane Nybegynder
11. juni 2001 - 18:01 #109
Nu kommer der så et nyt forslag fra mig:

www.profanity.dk/ljweb2/default.html - menuen skal være ude til venstre, teksten skal være midterstillet og der er lidt problemer med baggrunden. Personlig bryder jeg mig ikke specielt meget om det - jeg lavede det som det første, men en af mine venner sagde jeg burde ligge det op, så her er det (kun oplæg self.)

Jeg har ikke gjort mere ved mit andet bidrag, www.profanity.dk/ljweb/default.html - men jeg linker nu alligevel til det da det er det som jeg selv er mest tilfreds med.

Staz - nice layout der - helt klart det lækreste jeg har set her. Hvis jeg var LJ ville jeg vælge det :)

Avatar billede pr0fane Nybegynder
11. juni 2001 - 18:02 #110
Og menuen skal self være ude til højre - ikke venstre :)
Avatar billede oldschool Nybegynder
11. juni 2001 - 18:17 #111
Nåhh ja, min fejl;0)
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. juni 2001 - 18:53 #112
po0fane >> det er en klar forbedring du har skruget sammen... men ikke nok til den gule førertrøje endnu
Avatar billede pr0fane Nybegynder
11. juni 2001 - 19:37 #113
En klar forbedring?

LOL - jeg synes mit andet layout var kønnere ... men ooh well - taste differs :)

Jeg vil arbejde videre på det så
Avatar billede pr0fane Nybegynder
11. juni 2001 - 21:26 #114
Ok, nu er jeg så klar med endnu et design :)

Jeg ved godt der er fejl i HTML-koden og sådan, men det blev bare proppet ind :)

http://www.profanity.dk/ljweb3/default.html

Håber self. det kan bruges :)
Avatar billede pr0fane Nybegynder
12. juni 2001 - 01:22 #115
Jeg har så lavet 2 nye layouts ... eller rettere sagt arbejdet videre på det gamle:

www.profanity.dk/ljweb/1.jpg

www.profanity.dk/ljweb/2.jpg

Det er måske meget smart at placere nyhedsbaren over billedet - der kunne så være en close-knap på, hvilket nok kunne laves vha. DHTML.

Men det er kun et layout ... feedback er velkommen.
Avatar billede datix2 Nybegynder
12. juni 2001 - 15:46 #116
The neverending story :-)
Avatar billede plaf Nybegynder
15. juni 2001 - 00:57 #117
Her er et seriøst bud og noget helt andet....:
http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/LJWeb3/

Med en lille diskret flash-ting (som måske skal laves om til en animeret gif, så alle kan se den?), sjov mouseover på menuen m.m.

Lidt feedback?

/Plaf
Avatar billede plaf Nybegynder
15. juni 2001 - 00:59 #118
N.B.: Mobilix´s (Orange´s!!!) server er laaaangsom!!
Avatar billede pr0fane Nybegynder
15. juni 2001 - 04:34 #119
Jeg kan bedre li\' din plaf end milo\'s (men det er så min mening).

Noget jeg dog ikke kan li\' ved den er kassen rundt om logoet, og skruerne som jeg mener falder lidt ved siden af.

Ellers et lækkert layout som dog godt kunne bruge lidt mere spræl i farver :)

Men nice :)

(Pyhah det blev sent i nat :))
Avatar billede staz Nybegynder
15. juni 2001 - 08:11 #120
plaf  >> Fedt design, fet er lidt \"fladt\", men det kan helt sikkert kommen med i \"udbryder feltet\". Fed detalje med menu rollovers. Din flash film har dog ikke samme farve som resten :-(

pr0fane >> Tak for rosen.

Ljweb >> Jeg har lige fået sommerferie så flere tilbud fra min side kommer snart. Men skal jeg arbejde vidre med det nyværende eller er det i tænke boxen igen.

---- Staz ----
Avatar billede plaf Nybegynder
15. juni 2001 - 09:33 #121
prOfane og staz >> tak for det :o)

Flash-filmen skulle gerne have samme farve som hovedsiden....

Jeg retter selvfølgelig gerne detaljer, farver, kasser, skruer m.m.

/Plaf

Avatar billede limemedia Nybegynder
15. juni 2001 - 09:49 #122
staz >> gerne noget i samme dur...
Avatar billede plaf Nybegynder
15. juni 2001 - 09:57 #123
ljweb >> synes måske godt, at lige du kunne ofre en kommentar.... - også selvom du bedre kan lide noget andet....
Avatar billede limemedia Nybegynder
15. juni 2001 - 10:02 #124
plaf >> har jeg overset et indlæg, kigger lige efter (eksperten sender desværre ikke mail for alle indlæg :(( )
Avatar billede plaf Nybegynder
15. juni 2001 - 10:06 #125
15/06 2001 00:57:48  ...

Selvfølgelig i orden, hvis du ikke kan li´ det - smag og behag er forskellig (din stue er sikkert heller ikke magen til min :o) ), men når nu jeg har brugt tid på det, så vil jeg gerne have en kommentar.

/Plaf
Avatar billede limemedia Nybegynder
15. juni 2001 - 10:12 #126
plaf >> har kigget på designet og kan se du absolut ingen problemer har med at designe... Synes dog stadig ikke det ligner et lille firma der arbejder som freelance programmør... Designet er lidt tungt og vil passe bedre ind i nogen der præsenterer en række produkter. Savner stadig wow effekten, selvom du har kræset med både flash og menu aktivitet... Du skal tænke mere på en meget personlig lille side hvor man kommer lidt tættere på mig og hvor aspektet af at det faktisk er en virksomhed er mindre vigtigt (virksomheden er der kun til at jeg tjener pengende lovligt, det er jo ikke grundet mange ansatte m.v.) Tænk lidt mere over det og jeg glæder mig til at se en site der afspejler mere en programmør og hvor \"target audience\" også er draget med ind i planerne.
Avatar billede imp-utc Nybegynder
15. juni 2001 - 10:18 #127
Plaf-> Hmmm... En af dine skruer er vist gået løs (designet) - hehehe <--- DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRLIG humor du ved ;)

Men jeg vil lige sige at jeg bedst kan lide pr0fanes : http://www.profanity.dk/ljweb/default.html

Det er helt klart det fedeste der er lavet hertil, men plaf\'s sidste her ligger osS ret godt... Altså hvis det var mig der skulle bestemme ;) (Men jeg ville jo selvfølgelig bare lave det selv)

//imp
Avatar billede plaf Nybegynder
15. juni 2001 - 10:28 #128
imp-utc >>Ja, jeg syntes jo, at siden kom til at se lidt teknisk ud, og så fik den lige nogle skruer ;o)

ljweb >> nu skal jeg lige være HELT sikker: Siden skal afspejle et enmandsfirma, der hovedsageligt beskæftiger sig med programmering. Den skal være så personlig, at folk få en fornemmelse af, hvem de får kontakt med (dig), før de ringer eller sender mail?

Er det rigtigt forstået?

Hvis det er rigtigt, så kan det da godt være, at jeg kunne bruge et billede af dig (selvom det vist er imod god design-skik, at sætte et billede af sig selv på siden...?)

Tænker lige videre.... og kommer måske med et bud mere - har nemlig ferie til 1/9 (he, he!!), og sådan som vejret er....

/Plaf

Avatar billede limemedia Nybegynder
15. juni 2001 - 11:07 #129
plaf >> det er en korrekt observation... der ligger lidt \"inspiration\" ude på siden
Avatar billede plaf Nybegynder
15. juni 2001 - 15:00 #130
Ok - her er en hurtig rettelse:

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/LJWeb4/

Den er lavet i en tabel i stedet for frames som den forige (det er vist håbløst umoderne (?))

Egentlig var der kun 2 billeder at vælge imellem, så jeg tog det her - det har noget \"lonesome cowboy\" over sig...

/Plaf
Avatar billede plaf Nybegynder
15. juni 2001 - 15:39 #131
Siden fylder nu 28 kb og der er jo ikke sååå slemt. Mobilix´s server er dog lidt upålidelig, og den kan godt optimeres lidt, men det g.... jeg altså ikke, før jeg får respons...

Rækkefølgen hvormed billederne loades, skal nok også ændres...

/Plaf
Avatar billede limemedia Nybegynder
15. juni 2001 - 15:47 #132
plaf >> kan faktisk kun gentage sidste design kommentar til dig...

/ går til weekend nu... er tilbage mandag... PATIENCE :))
Avatar billede plaf Nybegynder
15. juni 2001 - 16:13 #133
ljweb >> Synes ellers selv siden \"afspejler dynamik\" og \"er moderne og samtidig ikke popsmart\" og \"LJ som freelance programmør og internet konsulent fremfor virksomhed\".

Nå, sådan er vi så forskellige!!!

Milo >> Tjek lige din menu - der er noget, der ikke rigtigt \"funker\"!

/Plaf
Avatar billede milo Nybegynder
15. juni 2001 - 20:19 #134
plaf...det er ikke mig der har lavet det der dhtml..det er vist ljweb der har leget lidt :) - jeg roder bare lidt med noget transparent gif.
Avatar billede pr0fane Nybegynder
17. juni 2001 - 17:09 #135
Nu har jeg så lavet endnu et udkast:

www.profanity.dk/ljweb4/ljweb.jpg

Jeg synes selv det er mit bedste indtil videre, selvom der godt kunne gøres noget ved farverne.

Feedback please :)
Avatar billede datix2 Nybegynder
17. juni 2001 - 18:08 #136
nice, men jeg kunne faktisk bedre lide dit første udkast (for nu at være rigtig besværlig)
Avatar billede pr0fane Nybegynder
17. juni 2001 - 21:46 #137
Tjaah ... men det første udkast passede ikke (farvemæssigt) sammen med LJWeb\'s idé om hvordan siden skulle se ud.

Desværre :(
Avatar billede plaf Nybegynder
17. juni 2001 - 23:14 #138
Her er så to helt nye... Jeg har taget dig (ljweb) på ordet og ladet mig inspirere af et af billederne. Ikke fotografiet, for så var jeg bange for at komme til at kopiere milo, som jo har \"fører-trøjen\"

Syntes det lignede lidt en tegneseriefigur, og blev inspireret - har nok ikke \"wow-effekt\", men måske \"hov-effekt\" ;o)

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/LJWeb5/

Den anden er noget mere stilren. Her kunne man jo også lege med en halv-gennemsigtig drop-down menu. Ved ikke, om jeg kan lave det. (måske med lidt \"copy ´n paste ?)

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/LJWeb6/

/Plaf

Avatar billede limemedia Nybegynder
19. juni 2001 - 02:11 #139
plaf >> flyvende mand i #6\'eren men begge stadig meget ... flade ... ikke nogen gnist i dem... prøv noget andet, ikke en modificering af det samme. et nyt skud på stammen.

profane >> også der er det meget det samme der går igen... :(
Avatar billede pr0fane Nybegynder
19. juni 2001 - 03:17 #140
ljweb:

Jeg kan ikke se hvad der er galt i at bruge nogen af de samme elementer som jeg har brugt før - jeg synes selv jeg har genbrugt de bedste elementer, men oooh well ... tilbage til tegnebrættet :(
Avatar billede plaf Nybegynder
19. juni 2001 - 12:36 #141
Hmmmm...

Jeg har læst alle indlæg igennem igen, og kan nu se nogen af problemerne:

At lave en meget personlig side til én, man ikke kender personligt - enten kender Milo dig, eller også har han været meget heldig....

Ikke at vide, hvor den forhenværende stradegi slog fejl. - Var der for mange henvendelser, for få eller forkerte? - Hvad skal stradegien ændres fra og til?

Hvordan drager man \"target audience\" ind i planerne? - Vi kender jo ikke dine kunder...Eller hvad mener du?

Hvad mener du helt præcis med en flad side? - Hvis vi i første omgang kun skal koncentrere os om designet - og ikke effekter...

Får MULIGVIS en anden kunde, men indtil en aftale er helt på plads, er jeg nok villig til at prøve igen...

Jeg lærer jo også noget! - Specielt, når jeg får konstruktiv feedback - så os, der ikke løber med præmien, kan vel få det ;o)

/Plaf

Avatar billede limemedia Nybegynder
19. juni 2001 - 13:51 #142
plaf >>

Hmmmm... Plaf,

> Jeg har læst alle indlæg igennem igen, og kan nu se nogen af problemerne:
Godt så :) det kan man ikke sige om mange andre

> At lave en meget personlig side til én, man ikke kender personligt - enten kender Milo dig, eller også har han været meget heldig....
Han har været heldig og har udnyttet ICQ meget... Jeg har været i dialog med ham siden første udkast og set rigtig mange forslag inden det blev postet her.

> Ikke at vide, hvor den forhenværende stradegi slog fejl. - Var der for mange henvendelser, for få eller forkerte? - Hvad skal stradegien ændres fra og til?
Min tidligere webside henvender sig generelt til for store kunder der generelt ikke handler med \"så små fisk\" som undertegnede. Derfor sigter jeg nu efter små og mellemstore virksomheder med specielt henblik på at indgå faste samarbejdsaftaler som leverandør af det jeg er god til.

> Hvordan drager man \"target audience\" ind i planerne? - Vi kender jo ikke dine kunder...Eller hvad mener du?
Sitet skal være minded på de små og dynamiske sites og derfor ikke ligne noget en stor bureaukratisk organisation.

> Hvad mener du helt præcis med en flad side? - Hvis vi i første omgang kun skal koncentrere os om designet - og ikke effekter...
Med en flad side mener jeg noget der ikke får næsehårene til at rykke. Ser man designet siger man nå, kan han ikke andet. Er kedeligt og rykker ingen steder. Jeg mener ikke at det skal være flashintensive, blinke og alle mulige andre effekter. En simpel side kan råbe \"wow\" og det er det jeg går efter.

> Får MULIGVIS en anden kunde, men indtil en aftale er helt på plads, er jeg nok villig til at prøve igen...
Lyder godt.. Både at du får en kunde men absolut også at du er villig til at prøve igen.

> Jeg lærer jo også noget! - Specielt, når jeg får konstruktiv feedback - så os, der ikke løber med præmien, kan vel få det ;o)
Man kan ikke leve af \"gevinsten\" så spm\'et går også ud på at du lærer noget samt at jeg lærer hvem der kan designe og hvem der ikke kan til de fremtidige projekter jeg har. Jeg har realiseret at det jeg laver bedst er programmering og at agere sparringspartner - så det vil jeg koncentrere mig om. Dem der så er dygtigt til at designe får noget arbejde fra mig. Jeg har desværre været lidt uheldig med tidligere grafikere og gider ikke betale en eller anden knægt gode penge for lousy arbejde eller se referencer for noget én ikke har lavet... På den her måde kan jeg se flere ting : 1) talent og idérighed. 2) kan designeren se aspektet og mulighederne i et design

Nå nok monoton talestrøm herfra, LJ out
Avatar billede plaf Nybegynder
19. juni 2001 - 14:30 #143
Tak for dit meget brugbare svar :o)

Jeg skal til at lave et tilbud til en lille lokal entreprenør, som bare skal have et par sider - så får vi se, om han \"bider på\"...(lidt spændende!)

Men jeg vil helt sikkert tænke over opgaven - og vender tilbage, hvis jeg tror, jeg har lavet noget, der får \"næsehårene til at rykke\"... Synes virkelig, at det er en udfordring!!

/Plaf
Avatar billede plaf Nybegynder
19. juni 2001 - 14:40 #144
NB: Har ikke ICQ - har hørt at det indbyder hackere (er det mon rigtigt?), så jeg er nok tvunget til bare at komme med nogle \"skud fra hoften\".
Avatar billede limemedia Nybegynder
19. juni 2001 - 14:42 #145
plaf >> det er også meningen det skal være en udfordring
Avatar billede nil.dk Nybegynder
19. juni 2001 - 15:01 #146
Ja, så vil jeg også blande mig *GG*

Jeg synes at der er kommet nogle rigtig gode forslag.. standarden er blevet bedre herinde for en del af brugerne.

Jeg vil lige være irriterende og påpege nogle fejl ved http://www.ljweb.com/beta/

Der er et problem med dropdown-menuen... rullemenuerne er ikke positioneret korrekt i forhold til menupunkterne. Og menuen virker ikke i Netscape 6 (dvs er IKKE standard-kompatibel).

nil.dk
Avatar billede limemedia Nybegynder
19. juni 2001 - 15:06 #147
nil >> det er en beta af en beta... langt fra den version der kører på min lokal maskine...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
19. juni 2001 - 15:07 #148
ljweb >> Okay *S* Ville bare lige sige det hvis du ikke have lagt mærke til det.
Avatar billede plaf Nybegynder
20. juni 2001 - 15:30 #149
Overvejede lidt at tage et billede af en flaske 3 dobbelt salmiak - for at få det til at \"rykke i næsehårene\"...

Nå men:

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/LJWeb6/

Håber ikke jeg får tid til at lave mere, men nu får vi se....

/Plaf
Avatar billede plaf Nybegynder
20. juni 2001 - 15:31 #150
Hov, den har jeg vist vist - det var:

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/LJWeb7/

/Plaf
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. juni 2001 - 15:51 #151
plaf >> de zoomeffekter du har på eksempel7 er flotte, den stil er fed
Avatar billede datix2 Nybegynder
20. juni 2001 - 23:01 #152
plaf: prøv lige at sætte en tynd sort border på overskriften, og lad mig se :)
Ellers ser det ret godt ud
Avatar billede plaf Nybegynder
21. juni 2001 - 12:48 #153
Hov - jeg plejer ellers at få mail HVER gang, der er indlæg på spørgsmålet - men ikke denne gang - skal jeg arbejde videre med 7éren?

Forslag til rettelser? - Du kan da godt få en tynd border omkring overskriften...

(Håbede på svar på jobbet i dag, men nej - øv!)

/Plaf
Avatar billede nil.dk Nybegynder
21. juni 2001 - 12:51 #154
Plaf >> 7\'eren er flot... flot arbejde *S*

nil.dk
Avatar billede nil.dk Nybegynder
21. juni 2001 - 12:52 #155
Grå/orange er nok jordens flotteste farvekombination :o)
Avatar billede plaf Nybegynder
21. juni 2001 - 12:58 #156
Tak, tak - har set noget af det, du laver (Nil.dk) og er stor fan!!!

Inspiration kan man som bekendt hente alle steder. - Jeg kom til at kikke på vores fjernbetjening, der er grå og sort, og så har den en orange sluk-knap!!!

:o)

/Plaf
Avatar billede nil.dk Nybegynder
21. juni 2001 - 13:04 #157
plaf >>

Min første fan! Cool *g*

Min inspiration kommer 90% af tiden fra offline ting...
Avatar billede plaf Nybegynder
21. juni 2001 - 15:13 #158
Så er der border på overskriften:
http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/LJWeb7b/

/Plaf

Avatar billede datix2 Nybegynder
22. juni 2001 - 13:53 #159
i.m.o. hjalp det lidt :)
nice nok
Avatar billede staz Nybegynder
22. juni 2001 - 14:42 #160
Så er vi klar med en helt anden stil end de andre der er præsenteret her på siden. Jeg har lavet tre først link så du kan se hvordan det kommer til og se ud.

http://www.pixel-studios.dk/ljweb

---- Staz ----
Avatar billede nil.dk Nybegynder
22. juni 2001 - 14:46 #161
Staz >> Flot. Jeg er ked af at skyde den ned, men dit dhtml duer ikke i NS6

nil.dk
Avatar billede nil.dk Nybegynder
22. juni 2001 - 14:47 #162
Og i en høj opløsning kan du se den næste tekst, der \"venter\" længere ned i bunden...
Avatar billede milo Nybegynder
22. juni 2001 - 14:58 #163
Det er ligemeget nil..det man skal vise her, er ens ide. Som tydeligt fremgår selvom det ik virker i ns 6 :)

Avatar billede nil.dk Nybegynder
22. juni 2001 - 15:22 #164
milo >> Fair nok, men jeg forestiller mig da at Lars gerne vil have at hans website virker i de nyeste browsere.

nil.dk
Avatar billede staz Nybegynder
22. juni 2001 - 17:38 #165
Nil.dk >> Virker fint i min Netscape. Men når man laver et link på et image-map og sætter en action derpå så har mange browsere svært ved og læse det, men jeg slicer da der skal rollovers på. Teksten kan også sagtens justeres så den passer rigtige. Men som milo siger. Det er kun en idee.... endnu. Men jeg venter og ser hvad ljweb siger :-D

---- Staz ----
Avatar billede staz Nybegynder
22. juni 2001 - 17:39 #166
Faktisk kører det mere flydende i NS på min com.

---- Staz ----
Avatar billede milo Nybegynder
22. juni 2001 - 19:06 #167
nil: ja selvfølgelig vil han det. Men først og fremmest skal man vise sine ideer :)Med eller uden fejl.
Avatar billede imp-utc Nybegynder
23. juni 2001 - 14:20 #168
Staz-> Prøv at trykke på profil som det første du trykker på... Selvom du er på profil siden... Den kører lige lidt når du trykker... Det må da være en fejl?

//imp
Avatar billede imp-utc Nybegynder
23. juni 2001 - 14:21 #169
staz-> btw: Synes ikke rigtig der er nogen som helst \"WOW\" effekt på den side?

//imp
Avatar billede plaf Nybegynder
23. juni 2001 - 18:02 #170
Så har jeg arbejdet videre med min 7ér og synes selv, at det er blevet ret godt:

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/LJWeb7c/

Der er kommet en drop-down menu og teksten kan rulle....

Indrømmet: Jeg har klippet og klistret en del... Programering er IKKE min strækeste side.

Rulleteksten virker ikke i netscape (hvorfor ved jeg ikke endnu...), og der er et par andre småting. - Men hvis det kun er for at vise ideer, er det vist ret illustrativt!

/Plaf
Avatar billede pr0fane Nybegynder
23. juni 2001 - 18:17 #171
Hej plaf - den 7\'er er sq nice :)

Noget jeg dog ikke kan li\' at afstanden mellem menupunkterne varierer.

F.eks. er der meget længere afstand mellem PROFIL og AKTUELT end der er mellem AKTUELT og KOMPETENCE.

Men ellers nice work :)
Avatar billede plaf Nybegynder
23. juni 2001 - 18:22 #172
Som skrevet: Jeg ved godt, at der er et par småting, der skal rettes til - men nu holder jeg lige fri indtil jeg /vi få respons fra ljweb.

Der må være andet i livet end 0ér og 1´-taller!!!

/Plaf
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. juni 2001 - 00:36 #173
først, sorry det sene svar... Jeg er flyttet midlertidigt til Ribekanten og sidder på en ISDN meget irregulært - at se mig online de næste 3 uger vil være lidt, hmm, tilfældigt...

Plaf >> ser godt ud, du er nået længere... der mangler stadig noget af prikken over i´et som fx gennemsigtighed i menu dropdownen (har ikke testet i NN4.08 og NN4.72 grundet mangel på testmaskiner) men er meget dyster. Mangler lidt endnu, lidt kræsen for detaljer, dybde og integritet. flot arbejde indtil videre.

staz >> en meget almindelig og flad side som desværre nærmest vil skrige \"vælg ikke mig\" til potentielle kunder. er simpelthen for traditionel og kedelig til at vække nogen form for interesse ved ret mange andre end de ekstremistiske konservative i NørreUllebølle nærsogn *sorry*

Jeg prøver at vende tilbage snarest... Laver i et forslag, plz. send en mail til ljweb@ljweb.com med en lille notitz. Jeg modtager ikke eksperten mails de næste uger...

PS. Eksperten må virkeligt gøre noget ved dette site... at åbne dette spm. og fx. seneste spms tager en halv formiddag med enkeltlinie ISDN *gaab*

/ LJ
Avatar billede plaf Nybegynder
24. juni 2001 - 15:09 #174
HVIS nu jeg arbejder videre med mit forslag nr. 7, så vil kildekoden blive mest \"cut and paste\" - er det i orden?

Tror kun jeg kan lave menuen delvis gennemsigtig... Altså med en baggrúnd af gifér. Hvad siger du til det?

Er siden for dyster?

Nogen forslag?

Har siden overhovedet en chance?

/Plaf
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. juni 2001 - 16:13 #175
>Hej!
Hej Lea (Plaf)
>
>Lige et par sp=F8rgsm=E5l ang=E5ende konkurrencen:
>
>HVIS nu jeg arbejder videre med mit forslag nr. 7, s=E5 vil kildekoden =
>blive mest \"cut and paste\" - er det i orden?
Ingen problem. Med al respekt for andre udviklere gennemarbejder jeg allígevel selv al sourcekode for at optimere det - med 7-8 års erfaring på området er der nok lidt at reperere (dette ikke minded på dig men den generelle \"eksperten\" kvalitet)
>
>Tror kun jeg kan lave menuen delvis gennemsigtig... Alts=E5 med en =
>baggr=FAnd af gif=E9r. Hvad siger du til det?
Ingen problem, målet helliger midlet. Hvordan du laver effekten er underordnet så længe det virker godt og crossbrowser.
>
>Er siden for dyster?=20
Sort er en meget dyster side jeg ofte forbinder med Warez, XXX og andre skumle sider. Til gængæld er hvid meget klinisk og konservativ. En god mellemting er god, men gerne lidt mørk i baggrunden fremfor for lys. Men jeg er åben for forslag og er til at overraske
>
>Nogen forslag?
Jeg har forskellige ideer og visioner i hovedet men er tilbageholdende med dem. Grunden hertil er selve opgavens natur. Det er ingen problem for mig at skabe en side, men jeg søger grafikere der har idéen, gnisten og fantasien til at skabe noget stort udfra et begrænset materiale. Det er de personer jeg vil kunne bruge i fremtiden, ikke nogen der \"skal have en støttepædagog\" til at hjælpe (igen ikke minded på dig) hvis du forstår - initiativ og modet til at prøve, måske fejle men prøve igen - det er humlen og det jeg søger.
>
>Har siden overhovedet en chance?
Alle sider har en chance, ellers kunne jeg ligesågodt lukke og slukke. Jeg lærer meget af hvad jeg ser. Som tidligere sagt er jeg vild med det Milo har lavet indtil videre, men jeg har set potentialet i flere løsningsforslag og jeg ved nu mere hvem jeg skal kontakte for at få lavet et ordentligt resultat fremfor at betale en ukendt grafiker for et middelmådigt produkt.
>
>Jeg s=E6tter lige min mail p=E5 eksperten ogs=E5 - det m=E5 v=E6re mest =
>fair!
So do I :)
>
>/Plaf
/ LJ
>
Avatar billede plaf Nybegynder
26. juni 2001 - 12:06 #176
Hej igen!

Ja, så har jeg lavet lidt mere på 7éren:

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/LJWeb7d/

- Hvis prisen gik til den mest stædige, så var den vist min ;o)

Der er ændret lidt på farverne - jeg kender  dog ikke \"Warez, XXX og andre skumle\" (hø, hø), men syntes bare den sorte var flot..

På builder fandt jeg lidt om farver - kombinationen er vist god:

Orange:
Påvirkning:
Glæde, udadvendt, opmuntrende og aktiverende.
Symbolik:
Ild, varme, glæde, sol og livskraft

Grå:
Påvirkning:
Depression, balance og elegance.
Symbolik:
Tristhed og kedelig.

Drop down menuen er blevet halvgennemsigtig, og det virker ret godt.

Siden er pæn i IE og NS. Jeg har ikke opera, så det kan jeg ikke teste.

Rulleteksten virker dog stadig ikke i NS, men nu vil jeg lige høre om jeg skal bruge et par timer på at finde fejlen...

Sætter mailen på eksperten igen!

/Plaf

N.B.: Er der noget galt med min mail? - Får du ikke bogstaverne æ,ø og å? - Som skrevet har jeg måttet formattere harddisken, så det kan da godt være, at noget er instillet forkert....
Avatar billede plaf Nybegynder
26. juni 2001 - 23:49 #177
Har bare lige tilføjet \"prikken over i´et\"...

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/LJWeb7d/

/Plaf
Avatar billede pr0fane Nybegynder
27. juni 2001 - 01:01 #178
Jeg må indrømme jeg bedre kunne li\' det andet plaf :(

Den orange er lige end tand for skrigende, og titel-teksten er alt for photoshop-begynder-agtig efter min mening. Hvis jeg var dig ville jeg gøre den lidt mere \"sprød\".

Ellers nogen gode forbedringer efter min mening.
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. juni 2001 - 13:03 #179
plaf >> absolut en forbedring der vil noget... Hvis nu jeg kunne trylle (eller lege lidt genforsker) ville jeg tage dit og Milo\'s og smelte det sammen... Det ville være noget af en Coktail *g*

Den orange er god men stadig skrigende men dominant... Tvinger fokus væk fra det essentielle og fangende. Det der gør at en kunde bliver \"fanget\" og vil læse videre... Ved ikke helt hvad der skal gøres eller hvordan... *hmm*
Avatar billede plaf Nybegynder
27. juni 2001 - 13:11 #180
Jamen, jeg er da villig til at arbejde videre, hvis du mener, det har potentiale....Tror hele tiden, at jeg har brugt alle ideer, men påforunderlig vis, dukker der altid nye op!

Men øhh...: Skal det hele være færdig 1. juni? Så får \"vinderen\" knagme travlt!! - Har jo heller ikke set andet end forsiden til Milo´s...

Var til eksamen i \"mindre husdyrs genetik\" - men den viden kan næppe bruges til noget ;o)

/Plaf

Avatar billede plaf Nybegynder
27. juni 2001 - 15:39 #181
Avatar billede kapla Nybegynder
27. juni 2001 - 15:41 #182
Avatar billede plaf Nybegynder
27. juni 2001 - 15:48 #183
Du er sørme hurtig - havde ikke nået at oploade - den er der nu!

/Plaf
Avatar billede pr0fane Nybegynder
27. juni 2001 - 16:14 #184
Meget bedre nu plaf - der er ikke meget orange, men det som der er der nu giver et godt farvespil.

Det ser rigtig godt ud.
Avatar billede cerwin Nybegynder
27. juni 2001 - 18:58 #185
plaf-> Den fungerer ikke rigtig i 1152 * 864... Det er noget med at du har centreret boksen teksten skal være i, men teksten følger ikke med i de høje opløsninger så den ligger forkert...

Ellers rigtig lækkert ;)

//imp
Avatar billede cerwin Nybegynder
27. juni 2001 - 19:05 #186
For fanden! Sidder ovre ved en ven og havde ikke lagt mærke til han har sat autologin på... Pisseirriterende! :(
Avatar billede plaf Nybegynder
27. juni 2001 - 19:05 #187
Kan desværre ikke teste 1152*864, da min skærm/grafikkort (-eller hvad det nu er) bevirker, at jeg højst kan gå til 1024*768. Det er jo lidt et problem....

Har forresten tænkt mig at lave et blåt forslag. IKKE fordi jeg vil kopiere Milo, men jeg tror mit design også vil være flot i blåt. - Er sikkert færdig senere i aften...
Avatar billede plaf Nybegynder
27. juni 2001 - 22:52 #188
Så blev jeg færdig med den \"blå udgave\" - som nærmest blev blå-lilla. Jeg synes faktisk selv, at det er rigtig, rigtig flot!

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/LJWeb7f/

Obs: Er der nogen, der vil teste den i 1152*864 nu. Tror jeg har rettet det...

/Plaf
Avatar billede imp-utc Nybegynder
28. juni 2001 - 01:32 #189
Nope... Det er ikke fixet... (sidder ved en 1280 * 1024 nu) og der er osS store problemer:

http://www.flatrate.f2s.com/fejl.gif

//imp
Avatar billede plaf Nybegynder
28. juni 2001 - 10:22 #190
imp>> Tak for det illustrative billede - troede egentlig problemet var størst på den anden led... Igen: Kan ikke teste om det er i orden, men tror jeg har løst problemet:

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/Eksperten/LJWeb7f/

/Plaf
Avatar billede imp-utc Nybegynder
28. juni 2001 - 13:34 #191
Jeps, problemet er løst nu :)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
28. juni 2001 - 17:14 #192
1152*864 testet uden fejl.
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. juli 2001 - 23:06 #193
Sorry guys, jeg var udrejst af landet og er først nu kommet tilbage til kære dk...

Nå, den første dag i måneden er kommet og afslutningen på en spændende konkurrence er færdig med bedre resultat end forventet. Opløbet stod i store dele af Milo der tidligt tog den \"gule førertrøje\" og stadigt ihærdige Plaf med mange absolut gode forslag der oppe i 7\'ne revision virkeligt viser der er potentialt til noget stort.

Jeg har overvejet længe og snakket med nogle \"gode bekende\" og konsulteret min øko. chef (konen!, *sigh* *g*) og valget falder på Milo\'s forslag. Der har til det sidste været kamp til stregen. Selve løsningen er ikke \"hel\" som der i selve opgaveformuleringen var bekendtgjort med færdige scripts og samtlige sider, men et løsningsforslag fra mig selv, noget JS fra OleBole der skal tilrettes m.v. gør at valget trodsalt ligger her. Hvad det er der får vægtskålen til at hælde derover kan jeg ikke helt bestemme... Det store plus ved Plaf er anvendelsen af JS i designet der selvom det er begrænset er rigtigt flot igen uden at være popsmart.

Milo > Vi må lige finde ud af hvordan vi ordner det fornødige når nu du ikke er momsregistreret.
Plaf > Jeg vil meget gerne hvis du ringer til mig imorgen mandag på 28451240 - Jeg har noget jeg meget gerne vil drøfte med dig ! Også så dit arbejde ikke har været forgæves.

Igen, er der spørgsmål kan jeg kontaktes pr mail [ ljweb@ljweb.com ], tlf : 28451240 eller alternativt icq : 13434534 (når jeg sjældent er på)

God aften og tak til alle for jeres forslag.

/ Daddy LJ (soon2be)