Avatar billede skcvg Nybegynder
14. juli 2007 - 10:39 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

SMTP Server simulator

Jeg er interesseret i en smtp server simulator. Dvs en server, som kører på port 25 og som kan modtage emails, men som ikke sender dem videre (den kan fx gemme dem i et katalog).

Det er til at teste et program, som sender nyhedsbreve.

Kender du en sådan server ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2007 - 11:04 #1
Det kan enhver mail server. Selve modtagelsen foregår normalt via SMTP på port 25. Afsendelse foregår normalt via pop3 på port 110.

Du finder en lille gratis mailserver til det styresystem du bruger og blokkerer så port 110 i din firewall, så vil den kun kunne modtage
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2007 - 11:05 #2
denne kunne være et udemærket valg http://www.mailenable.com/

Den har jeg selv brugt til test. Jeg ser lige om der skulle være alternativer
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2007 - 11:08 #3
http://www.netwinsite.com/surgemail/
http://www.netwinsite.com/dmail_first.htm

For at vise nogle eksempler, der er flere hvis du søger på free Windows mailserver
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2007 - 11:09 #4
En anden måde at teste på er at sniffe trafikken og se om din pc sender SMTP trafik på port 25. Dette kan du gøre med det gratis program Wireshark der tidligere hed ethereal
Avatar billede kenp Novice
14. juli 2007 - 11:12 #5
Der er faktisk også argosoft.com
Avatar billede ranglen Nybegynder
14. juli 2007 - 11:44 #6
hvis man skal sikre at serveren ikke relayer beskederne videre, så er det port 25 udgående det skal spærres
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2007 - 12:01 #7
Du har ret det er klienten der sender via pop3 serveren sender naturligvis omvendt
Avatar billede skcvg Nybegynder
14. juli 2007 - 12:06 #8
Serveren skal bruge smtp og køre på port 25.

Jeg har fundet den hos TOOLHEAP.COM, men den kan ikke rigtig følge med.

Jeg tænkte, om der ikke var en meget simpel server - den skal jo blot smide indholdet ned i en fil.

Der vil blive sendt mange emails - jeg vil lave test med et antal millioner emails.
Avatar billede cpufan Juniormester
14. juli 2007 - 13:05 #9
det er der ingen mailserver (jo de megadyre) der kan klare at følge med til.

det man gør , er at få mails lagt i kø, (pickup-directory)
og mailserveren vil så sende dem efterhånden som den "har tid til"
Avatar billede leif Seniormester
14. juli 2007 - 13:20 #10
bufferzone -> Er det ikke noget forkert du skriver i din første kommentar ? Port 110 (POP3) bruges til at jeg som bruger kan hente min email på POP3 serveren, men mellem mailservere foregår AL trafik på port 25
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2007 - 15:47 #11
Leif>Jo og jeg retter det længere nede
Avatar billede skcvg Nybegynder
16. juli 2007 - 10:43 #12
Hej cpufan
Det er en god ide at blot smide dem i pickup-folder.

Har du nogle gode hints til at generere  emails på det rigtige format, inden man lægger dem over i pickup-folderen? Jeg benytter C#, så måske er der en klasse, som kan leverere det rigtige format?
Avatar billede skcvg Nybegynder
17. juli 2007 - 11:05 #13
Hej
Tak for hjælpen.
Læg også et svar, cpufan.
Avatar billede cpufan Juniormester
17. juli 2007 - 11:50 #14
ok