Avatar billede gobbel Nybegynder
12. juli 2007 - 17:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

stofanet med router

Jeg har fået stofanet og vil gerne have det til at køre trådløst.
Jeg har en d-link 524 router, men synes ikke jeg kan få det til at fungere. Jeg har forsøgt at nulstille router og kabelmodem, men kan kun få modemmet til at fungere når jeg sætter det direkte til PC'en... Er der nogen der har stofanet som kan hjælpe?
Avatar billede jtt Nybegynder
12. juli 2007 - 18:32 #1
Hej,
har ikke selv stofanet, men naboen har - og jeg har kigget på det et par gange.

Din PC peger sikkert på en bestemt IP adresse 212.xxx.xxx.xxx el. lign. Den adresse skal din router nu pege på, dvs routeren skal konfigureres.

Sandsynligvis kører routeren med DHCP og så vil gyldige IP adresser automatisk blive tildelt, såfremt du beder din PC om automatisk at hente en IP adresse.

Jeg er ikke klar over om stofa's "IP-adresse-system" er ens overalt i landet, men hos min nabo ville jeg løse problemet på denne måde.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juli 2007 - 21:25 #2
Tilslut router og modem.
sluk modem og vælg cable i router.
Tænd modem

Nu skulle det virke.

Problemet er at det nu er router der skal tildeles ip adresse fra stofanet, ikke modem.

(du bruger port 1 i router ikk?
Avatar billede gobbel Nybegynder
13. juli 2007 - 11:07 #3
Hvordan kan jeg "vælge cable i router"? - og hva mener du med port 1?
Avatar billede fuglen1 Novice
15. juli 2007 - 14:26 #4
port1 må vel være wan porten på routeren der bruges til internet
til stofa skal du vælge dynamic ipadresse
det gøres i wizard i routeres webopsætning
Her er hvordan det gøres (svensk
ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-524/Documentation/Sweden/DHCP_DI-524_se.pdf

Der skal ikke være strøm til modemmet når routeren er sat op
Avatar billede gobbel Nybegynder
23. juli 2007 - 22:37 #5
Der er allerede valgt at det skal være dynamisk IP-adresse, så kan ikke helt forstå hvis det er her fejlen skulle være - altså i henhold til manualen?
Avatar billede gobbel Nybegynder
14. august 2007 - 10:03 #6
ved sgu ik helt hva der fik det til at virke, men nu kører det i hvert fald, så lukker tråden :-). Tak for hjælpen!
Avatar billede rasmor Nybegynder
26. december 2008 - 23:48 #7
En mulighed er at gå ind og checke din PC's MAC-adresse.

CMD/Kør og skriv så ipconfig/all i "dos'en".

Der finder du din MAC-adresse og derefter går du ind på din routers side (for Zyxel er den f.eks.: 192.168.1.1) og så skal du logge på.

Der er et sted hvor du kan skrive din MAC-adresse ind - prøv det.

Jeg havde ikke problemer med min bærbar med Vista - men da jeg skulle smide min kærestes på - som kører XP, kunne jeg ikke få den på af "normale" veje - indtil jeg gik ind og smed hendes MAC-adresse ind under den del som hedder "KUN disse PC'ere kan få adgang - eller noget i den stil :-))

Men prøv engang - det kan jo være at det kan hjælpe på det :-)