Avatar billede sup3rior Nybegynder
04. juni 2001 - 22:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Connectix Doubletalk

Jeg sidder og forsøger at installere Connectix Doubletalk på min G4 Powerbook, men når jeg er igang med at køre den medfølgende instillingsassistent, spørger den efter en windows workgroup den kan placere sig i (en der i forvejen er maskiner i) og det navn får den så.......men så kommer problemet, den kan ikke se workgroup\'en selvom jeg ved den er på netværket (den kan komme på inet, og windows-maskiner har ikke problemer med at pinge den)
Har du en løsning så please hjælp mig?
Avatar billede egonspock Seniormester
05. juni 2001 - 00:52 #1
hehe, velkommen til den vidunderlige windowsverden!

Der er nok en lille dims der skal checkes af et eller andet sted. Undskyld at jeg ikke kan være mere behjælpelig, men prøv at tage fat i Connectix support, de ved garanteret hvad kan gå galt! (Jeg har hørt godt om dem på mine nyhedsgrupper!)
Avatar billede egonspock Seniormester
05. juni 2001 - 00:53 #2
Og de har ikke grundlovsdag i morgen!
Avatar billede styxx Nybegynder
05. juni 2001 - 11:06 #3
Er Appletalk slået til, det skal den være.
Netværksbrowseren fungerer ikke sammen med Doubletalk efter min erfaring, brug Vælger i stedet.
Håber det er en hjælp
Avatar billede sup3rior Nybegynder
05. juni 2001 - 14:16 #4
Appletalk er slået til, og jeg har valgt den korrekte forbindelses-type (Airport, som er et jeg kører)
Andre gode idéer er velkomne.......
Avatar billede tg Nybegynder
07. juni 2001 - 15:07 #5
Jeg har ikke så meget forstand på netværk, men jeg har oplevet, at Apple-services skal aktiveres på Windows serveren, før man kan komme på.
Håber ikke svaret er for irriterende og helt ban/salt.
Avatar billede styxx Nybegynder
07. juni 2001 - 21:09 #6
Har du prøvet i chooser / vælger.
Prøv at slette \"Appleshare Prep\" i indstillinger, den er sommetider i stykker.
Avatar billede styxx Nybegynder
07. juni 2001 - 21:11 #7
Dumt spørgsmål?, er fildeling aktiveret på Windows maskinen?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
07. juni 2001 - 22:33 #8
Jaja, fil-deling er aktiveret på mine windows-maskiner (jeg er jo ikke dum)!
Har osse leget med vælger...........osse i selskab med Apple Assistance (de stod helt af efter et stykke tid, og måtte give op).....Connectix support har aldrig svaret tilbage på min forespørgsel!
Avatar billede styxx Nybegynder
08. juni 2001 - 00:46 #9
Hmmm. Det er noget macværk.
Ja, så kan jeg vist kun anbefale PC Maclan, der installerer Appletalk på Windows maskinen, DET virker.
Har selv fedtet lidt med Doubletalk med skiftende held:(
Avatar billede styxx Nybegynder
08. juni 2001 - 00:50 #10
Efter en Clean install af MacOS 9 og efterfølgende installation af Doubletalk virkede det på min, men det forekommer mig en smule drastisk.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
08. juni 2001 - 22:30 #11
Det er problemet, styxx.........det SKAL komme til at funke med doubletalk idet jeg skal kunne koble mac\'en på større windows netværk, og der er der ikke mulighed for at rende rundt og installere det program på alle andre maskiner! Og med hensyn til den clean install var det osse der jeg startede med Doubletalk (det eneste jeg havde installeret var Airport protokollerne)!
Avatar billede pst-mac Nybegynder
29. september 2001 - 17:44 #12
Jeg har prøvet doubletalk og foretrækker helt klart dave til macos 9 eller sharity til macosx.
Jeg synes du skulle prøve en trial af Dave for at tjekke, om den kan komme igennem. Hvis den ikke kan, er det nok på win-nettet den er gal.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
13. februar 2002 - 19:32 #13
d