Avatar billede warg Nybegynder
11. juli 2007 - 20:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

windows kan ikke boote.

Hej eksperter. min nabo har et problem. når han tænder computeren får han denne fejlmeddelese ( http://danielsiden.frac.dk/Billede000.jpg )
Hvis han trykker på F1 (BOOT) står windows og loader i uendlig-lang tid. den siger vist et eller andet med harddisken ikke kan detektes.
Avatar billede warg Nybegynder
12. juli 2007 - 11:53 #1
Har jeg oprettet det her i en forkertkategori?
Avatar billede warg Nybegynder
12. juli 2007 - 11:55 #2
"65536 KB OK" Heh... det havde jeg ikke lagt mærke til..
men det har virket fint før
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
12. juli 2007 - 21:19 #3
Hej warg,

Vil gerne hjælpe, men fatter ikke dit spørgsmål.. Det er jo ikke en fejlmeddelelse, men et link. Der er kun behov for F1 i BOOT-sammenhæng, hvis der er foretaget hardwareændringer. Prøv at beskrive din nabos(?) problem lidt bedre.
Avatar billede warg Nybegynder
13. juli 2007 - 12:38 #4
mit link er til et billede med et screenshot af fejlen!
Avatar billede warg Nybegynder
18. juli 2007 - 21:00 #5
hallo?
Avatar billede simlau Nybegynder
18. juli 2007 - 22:02 #6
Hej warg

Har først set dit sprøgsmål nu.. men vil gerne hjælpe dig..

SMART, som den skriver er en teknoligi der hjælper med at rette små fejl på harddisken, og denne fortæller dig at hardisken er i problemer og biosen har svært ved at finde hardisken.

Kan du komme ind i bios ? Det der hedder setup, tryk f10.
Nå du kommer der ind vil du så lægge mærke til om biosen kan se harddisken?

Mit bud er at det kan det godt..

Hvis dette er tilfældet har du nogle muligheder, alt efter hvor værdifuldt data er..

Hvis dataen ikke er værdifuldt kan du købe en ny harddiske og smide den gamle ud..

Hvis dataen skal bruges til noget, kan du få et program til 89$ til at rede harddisken, det hedder Spinrite.. og virker..

Eller kan du være heldig at det kun er den første sektor hvor booten ligger der er noget galt med, og du kan tage harddisken ud og sætte den ind i en anden computer, eller i en ekstern kasse, og tage dataen ud.. og købe en ny harddisk til hans computer..

Held og lykke med at løse problemet

Hilsen Simon
Avatar billede warg Nybegynder
21. juli 2007 - 23:15 #7
hmm... læg et svar simlau ;-}
Avatar billede warg Nybegynder
23. juli 2007 - 11:11 #8
læg et svar, ellers får du ingen point
Avatar billede warg Nybegynder
30. juli 2007 - 12:54 #9
intet svar ingen point. desværre simlau. lukker her.