Avatar billede kooper Nybegynder
04. juni 2001 - 22:14 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problem m. AMD-K-6-2, Hercules Geforce II MX.

Jeg har en AMD-K6-2-450Mhz, et Hercules Geforce 2 MX (Jeg ved det ikke er verdens bedste grafikkort så ingen dumme kommentarer)... og at 5Ali61 bundkort.
Af en eller anden grund \"Fryser\" coputeren pga. en så simpel ting som at trykke \"Et nivau op\" to gange hurtigt efter hinanden... Jeg har prøvet m. et grafikkort magen til og der opstår samme problem, det er ikke rammangel, og min PC kører stabilt m. et S3-virge 2Mb PCI-kort... Hvad skal jeg gøre???
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2001 - 22:23 #1
prøv og opdatere alle driver til dit bundkort
Avatar billede francke Nybegynder
04. juni 2001 - 22:27 #2
Er det ikke et Aopen??
Avatar billede madizone Nybegynder
04. juni 2001 - 22:27 #3
Køb en Duron...eller giv et bud på mit gamle Epox MVP3-G2 bundkort...
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. juni 2001 - 22:42 #4
Alichip er ikke det bedste, har skiftet mit mobo af sammen grund ;o)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
04. juni 2001 - 22:54 #5
Ali-chpisettet kan IKKE levere strøm nok til Geforce-kort! Det resulterer i at din comp fryser! Eneste løsning er nyt bundkort, eller andet Grafikkort!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
04. juni 2001 - 22:54 #6
Skulle ha\' været svar!
Avatar billede skyrider#1 Nybegynder
05. juni 2001 - 08:55 #7
Hej :-)
Måske du lige Skulle prøve den NYE AGP-driver fra Ali, før du skifter MB.!
Avatar billede asmodeus Nybegynder
05. juni 2001 - 10:51 #8
Hmm, dit grafikkort er sgu et af verdens bedste (no shit)!?? Det er da nærmere din CPU jeg burde drille dig med!

Umiddelbart lyder det som en chipset fejl - ikke manglede strøm. Har du installeret en chipset driver ?? Hvilken driver bruger du til dit grafikkort ??

mvh/
Asmodeus
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
05. juni 2001 - 11:41 #9
amododeus:> Det er jo en chipsetfejl! Fejlen er at ALI-chipsettet ikke kan levere nok strøm til agp-porten!
Avatar billede asmodeus Nybegynder
05. juni 2001 - 12:23 #10
Hmm, hvorfor skulle den ikke gøre det??? Jeg har selv en gammel K6-2-350 med et ALI-chipset stående, den kører med selv samme Hercules Geforce 2 MX-kort... Det virker fint, og jeg har ikke engang installeret en chipsetdriver.

Jeg tror inderligt ikke på at det er en hardwarefejl, men tilgengæld en software. Det må kunne løses med en driver til chipsettet/AGP-porten!

mvh/
Asmodeus

NB! jdaugaard-> jeg håber ikke at vi misforstår hinanden og virkeligheden mener det samme :-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
05. juni 2001 - 13:02 #11
Hmm... jeg har hørt om flere der har haft problemer med netop det chipset, og Geforce kortene! Men det kan da også være at jeg ta\'r fejl :-)
Avatar billede madizone Nybegynder
05. juni 2001 - 14:02 #12
Findes der nogle bios-opdateringer?

Så kan jeg jo bare nyde at jeg hverken har GeekForce eller Ali chipset her....(Duron 750@850 og Hercules 3D Prophet 4500 64 MB AGP)
Avatar billede vuffe Nybegynder
05. juni 2001 - 19:44 #13
Jamen det er sq da flot madizone! Det er bare ikke lige det spørgsmålet her går ud på! Pøv at koncentrer dig om det istedet for at vi skal høre på alt det fis du fyrer af.

> kooper, prøv at hent nvmax fra www.tweakup.dk, - installer det, og sæt derefter AGP1X.
Avatar billede madizone Nybegynder
06. juni 2001 - 01:27 #14
*Takker og bukker for den positive kritik*
Avatar billede vuffe Nybegynder
06. juni 2001 - 08:17 #15
var så lidt
Avatar billede kooper Nybegynder
08. juni 2001 - 10:09 #16
Jeg har opdateret alt der er at opdatere på mit Mobo. så det er ikke der fejlen ligger, jeg vil prøve at (Selv om jeg ikke rigtig har råd til det), købe mig et nyt bundkort.
Avatar billede kooper Nybegynder
08. juni 2001 - 10:21 #17
Jeg har også prøvet at downloade alle de drivere der bare lignede noget jeg ku\' bruge til noget.
Avatar billede madizone Nybegynder
08. juni 2001 - 15:20 #18
kooper > lov mig ikke at købe et Sokkel 7 kort mere. Led efter et billigt Sokket A til lige omkring eller under 1000 kr. samt en Duron til 500 kr.