Avatar billede j.per Nybegynder
10. juli 2007 - 22:29 Der er 2 kommentarer

Harddisk til server

Vi mangler en IDE ATA harddisk i en server ude på arbejde. Serveren skal stå og køre MS DPM 2007 backup. Så den skal nok være omkring +200GB.
Dette betyder at harddisken skal køre 24*7*365.

Hvilken harddisk/mærke skal jeg købe for at den ikke dør efter 6månder?

Vi skal have backup kørende på en Exchange2007, Sharepoint/moss2007, TFS og SQL2005 serverer.

Jeg har ikke nogle erfaringer med DPM, og hvor stor harddisken skal være.. Så i må gerne råde mig til noget stører end 200GB hvis det bliver forlidt, ud fra jeres erfaringer.
Avatar billede screem_brille Novice
10. juli 2007 - 22:35 #1
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=94034 er det nærmeste du kommer en ATA disk der er bygget til 24/7, men personligt ville jeg ikke gøre det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juli 2007 - 01:15 #2
Data protection manager er et spændende projekt som min virksomhed i øjeblikket kikker ganske seriøst på, men vi er også relativt store (ca. 17.000 brugere world wide). DMP giver nogle muligheder bl.a. i forhold til backup ellere rettere som et alternativ til traditionel backup.

Til en sådan løsning bør di kikke på RAID, både af hensyn til hastighed og disk plads, men især i forhold til driftsikkerheden. Taler vi økonomi kan du kukke på en RAID 5 løsning, ellers bør du kikke på en RAID 10 løsning, da denne giver både god sikkerhed, masser af plads og et meget hurtigt system. Den slags løsninger koster selvfølgelig noget både i diske og ordentlig RAID disk kontroller, tilgengæl opnår du den helt nødvendige sikkerhed.

Insisterer du på at køre på en disk, så bør du som minimum spejle dem på en anden så du har et minimum af sikkerhed