Avatar billede majbom Novice
09. juli 2007 - 14:25 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

forwarde port på cisco 878

hejsa

jeg sidder og skal have forwardet en port til min pc.

jeg har en cisco 878 i stikket på væggen, til routeren er der tilsluttet en maskine med winroute firewall og derfra til netværket.

det undrer mig bare lidt at når jeg på en klient går ind på myip.dk får jeg xxx.xxx.xxx.190 - men routeren har xxx.xxx.xxx.189
hvordan kan det være? burde jeg ikke, på myip.dk, se .189?

jeg skal have forwardet port 5500 til min pc, så jeg kan bruge UltraVNC, men når jeg skal logge på ude fra, skal jeg så bruge 190 eller 189? ude fra kan jeg pinge 189, men ikke 190, så det er vel 189?

er lettere forvirret hér :) håber der er nogle der kan hjælpe
Avatar billede oz2kas Nybegynder
09. juli 2007 - 15:05 #1
Hvis du kigger på din pc med winroute, vil din default gateway højst sansynligt være .189 - al trafik fra dit netværk, går ud igennem 1. din firewall og 2. din cisco router.

jeg tror ikke at du behøver forwarde nogen porte i din cisco, da din firewall har en offentlig ip(af samme grund får du også denne ip når du går ind på myip.dk).
istedet skal du på din firewall, forwarde port 5500 til din pc.

/Kasper
Avatar billede majbom Novice
09. juli 2007 - 15:13 #2
du har fuldstændig ret i det med default gateway på firewallen...

jeg har bare prøvet at forwarde port 5500 til min pc, men det virkede ikke, så prøvede jeg med 3389 for at se om jeg kunne få remote desktop til at virke (bare til test) men det vil heller ikke spille... :(
Avatar billede oz2kas Nybegynder
09. juli 2007 - 15:23 #3
nu kender jeg ikke winroute, men jeg vil gætte på at du både skal have forwaredet og åbnet for porten i firewallen.
evt. kan du prøve at telnette fra routeren til din .190 ip med porten du har forwardet (telnet xxx.xxx.xxx.190 5500)
og se om der kommer svar.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. juli 2007 - 15:24 #4
Avatar billede majbom Novice
09. juli 2007 - 15:48 #5
har lige tjekket at 3389 var åben, men det var 5500 ikke, så det er den nu, jeg har ikke mulighed for at teste det før i morgen, så jeg vender tilbage i morgen, når jeg har prøvet...

mange tak for hjælpen indtil videre :)
Avatar billede majbom Novice
10. juli 2007 - 16:57 #6
jeg kan bare ikke få det til at virke..

jeg har sikret at port 3389 er åben og at den forwarder til min ip...
Avatar billede oz2kas Nybegynder
10. juli 2007 - 20:41 #7
kan du lokalt på maskinen "telnet localhost 3389" ?
Avatar billede majbom Novice
10. juli 2007 - 21:11 #8
på den maskine jeg sidder på, som der skal forwardes TIL?
Avatar billede majbom Novice
11. juli 2007 - 09:15 #9
ja altså hvis jeg går ind i cmd og skriver "telnet localhost 3389" kommer den i hvert fald ikke med nogen fejl...
Avatar billede oz2kas Nybegynder
11. juli 2007 - 11:56 #10
ja, på den der skal forwardes til.

det var nu egentlig omvendt jeg mente, da det var 5550 der ikke virkede.

du kan teste om porten er åben udefra fra denne adresse: http://www.canyouseeme.org/
Avatar billede majbom Novice
11. juli 2007 - 12:27 #11
hverken 5500 eller 3389 kan nås fra dit link...
Avatar billede oz2kas Nybegynder
11. juli 2007 - 13:04 #12
ok - så er de ikke forwardet korrekt.

Har du indskrænket hvilke ip'er der må tilgå disse services?

evt. skal du både tillade at porten kommer ind, og at den forwardes - har du begge med?
Avatar billede majbom Novice
11. juli 2007 - 14:02 #13
ja, det var fordi det ikke var lavet rigtigt på firewall'en - det er jo lige det med at lære den at kende :)

smid et svar, så deler vi de point :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
13. juli 2007 - 00:17 #14
ok - godt at høre at det virker nu :-)