Avatar billede grenaa Nybegynder
09. juli 2007 - 13:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Konvertere Databasen

Hejsa

Jeg sidder med lidt af et problem, jeg har en backup af min gamle database som kørte på en MySQL 4.0 server den vil jeg nu godt have op på mit nye webhotel som køre på en MySQL 5.0 server!!!

Findes der en eller anden måde, jeg kan konventere den via et eksternt program???
Avatar billede nemlig Professor
09. juli 2007 - 14:10 #1
Jeg vil da mene, at du via phpmyadmin kan importere dataene direkte.
Har du prøvet det?
Avatar billede grenaa Nybegynder
09. juli 2007 - 14:28 #2
Det kan den ikke.
Avatar billede nemlig Professor
09. juli 2007 - 14:36 #3
I hvilket format er dine data gemt??
Jeg har et system kørende på flere forskellige servere, hvor den ene anvender MySQL 4.0. Det er de samme data.
Jeg anvender så et backup-program lavet i PHP, som tager et dump af hele databasen.
Dette dump kan importeres i begge MySQL-versioner via phpmyadmin's forespørgselsvindue.
Avatar billede grenaa Nybegynder
09. juli 2007 - 15:11 #4
filtype er SQL-Script
Avatar billede nemlig Professor
09. juli 2007 - 15:26 #5
Jeg kører lige nu lokalt med phpmyadmin og MySQL 5.0.22
Hvis jeg vælger "import", kan jeg vælge fra hvilken MySQL version backup er lavet i.
Jeg prøver gerne, om det kan lykkedes, men så skal du sende mig backup-filen.
Avatar billede grenaa Nybegynder
09. juli 2007 - 23:28 #6
Så køre det igen, det var en tabel der lavet lort i det hele så jeg lavet en dump unden den for så bag efter at lave et dump af den ene tabel der efter kunne jeg godt få lov til at impoter de 2 dump.
Avatar billede nemlig Professor
10. juli 2007 - 10:06 #7
Det var da godt, at du selv fandt ud af det.
Når du nu selv tager pointene, synes jeg det havde klædt dig med en lille tak for indsatsen.