Avatar billede basco Nybegynder
09. juli 2007 - 12:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Blå filnavn

Når man "kigger" (vis stifinderen) i en mappe kan nogen filnavne været skrevet med / ses med f.eks. blå skrift-faver .. normalt ses filer med sort skrift-farve ..

Hvordan gør man det ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. juli 2007 - 13:01 #1
at de er blå skyldes mappen/filen er komprimeret, højreklikker du på filen /mappen og vælger egenskaber, kan du angive om den skal være komprimeret (gør du den krypteret, bliver den grøn)
Avatar billede basco Nybegynder
09. juli 2007 - 13:03 #2
Arh ... sådan. Den havde jeg ikke lige luret - Takker for svaret.
Avatar billede basco Nybegynder
09. juli 2007 - 13:04 #3
Er det muligt at gøre en fil komprimeret via VBA kode - hvis du lige ved det ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. juli 2007 - 13:12 #4
hvis du kan finde ud af at lave noget kode der kan ændre atribbuterne for filen så burde det være muligt, men om det kan lade sig gøre i praksis aner jeg ikke.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
10. juli 2007 - 08:38 #5
kan du sagtens, her er en stump kode direkte fra portable script center

strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
    & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")

Set colFolders = objWMIService.ExecQuery _
    ("Select * from Win32_Directory where name = 'c:\\Scripts'")

For Each objFolder in colFolders
    errResults = objFolder.Compress
Next