Avatar billede sbjerre Nybegynder
09. juli 2007 - 10:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mini SAN boks

Hej

Jeg leder efter en lille SAN boks som jeg kan tilslutte mit hjemme netværk, og bruge som backup/ lagring

Krav.
500 GB RAID 1 (dvs. 2 x 500 GB)
LAN kobling
Ikke for meget larm
Mulighed for udskift af diske hvis den ene ryger, vha. alm. værktøj. Dvs. skal ikke sendes ind til forjandler!
Adgang via HTTP, FTP, Fileshare.
Adm. via web GUI
Adgang via XP & VISTA
Maks pris 3500

Har kigget på følgende:
Maxtor Shared Storage II
(http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377226)
Har læst at man ikke kan udskifte diske selv og at den ikke virkede ordentligt på Windows

Western Digital MyBook Pro II
(http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=244475)
Mange skriver at den larmer meget :(

LaCie Two Big ESATA & USB
(http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=262911)

Freecom DataTank
(http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=265203)

Er der nogen der har erfaring med nogle at disse produkter eller med noget andet der opfylder kravene vil jeg meget gerne høre om det

Mvh sbjerre
Avatar billede screem_brille Novice
09. juli 2007 - 10:29 #1
det er en NAS og ikke en SAN du spørg efter, men hvorfor ikke bygge den selv, så kan du få det præcis som du vil, og selve softwaren til NAS (og den kan også køre ISCSI, DVS SAN) er GRATIS! (og er utrolig nemt at sætte op.)

DEt eneste du skal bruge, er en maskine, og harddiske, 256/512MB ram, er rigeligt.
Avatar billede sbjerre Nybegynder
09. juli 2007 - 11:22 #2
Du har fuldstændigt ret ang. NAS og ikke SAN.
Grunden til at jeg ikke laver noget selv er ganske enkelt tid....
Jeg har kun lige tid til at bestille en boks på nettet og sætte den til.

Thats all
Avatar billede screem_brille Novice
09. juli 2007 - 11:34 #3
ok, men kan nu ikke se at de 5-20 min det tager at montere diskene, og installere sowtwaren er så stort et problem ;) (faktisk kan installationen klares på ca 5 min, så er altså ikke lang tid vi taler om) ;)
Avatar billede screem_brille Novice
09. juli 2007 - 11:37 #4
og det fylder kun 32MB, hvilket gør det optimalt til at køre fra et flashram kort.
Avatar billede sbjerre Nybegynder
09. juli 2007 - 11:48 #5
Når man er selvstændig og lige er blevet far, så er kan det være svært bare at finde 10 min :) Og desuden ville jeg skulle finde en gammel PC først (som iøvrigt fylder mere end de fleste NAS bokse og bruger mere støm), hente den , montere diske, finde softwaren, bruge 10 min på at installere det osv. osv. - Tro mig det kan ikke gøres hurtigere end det tager mig at bestille en boks på nettet. Til gengæld ville det være muligt at sætte flere end 2 diske i hvilket som regelt koster mere end 3500
Hvis du gider at gøre det for mig på 30 min skal du være mere end velkommen. Jeg betaler gerne for det :)
Avatar billede screem_brille Novice
09. juli 2007 - 12:17 #6
lave dig en, ? hvis ja så kan du jo kontakte mig på min email.
Avatar billede sbjerre Nybegynder
11. oktober 2007 - 08:43 #7
lukket...