Avatar billede reving Nybegynder
09. juli 2007 - 09:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sidefejl i processer

Efter at have udskiftet defekt bundkort (Asus P4P800 til Asus P4C800)optræder en masse "sidefejl" i Joblisten under "processer".
XP kører tilsyneladende ok.
Hvad er disse "sidefejl" og er det nødvendigt at gøre noget ved dem ?
I så fald hvad ?
Skal jeg genindstallere XP ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. juli 2007 - 09:18 #1
gælder det alle applicationer, eller kun nogle ?
Avatar billede reving Nybegynder
09. juli 2007 - 09:29 #2
Stort set alle
Avatar billede reving Nybegynder
09. juli 2007 - 09:55 #3
Hmmm, sidder på min pc på arbejde og har leget lidt med Jobliste.
Hvis jeg sætter den til at vise "sidefejl" kommer der også massevis.
Åbenbart en normal tilstand i XP
Avatar billede hcma Novice
09. juli 2007 - 10:48 #4
det hopper også op og ned her  (fra 0 - 21.000)  i øjeblikket står den fast på 1
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juli 2007 - 15:34 #5
Som med så mange ting fra MS, så er ordet "Sidefejl" måske lidt misvisende.

En Sidefejl opstår, enten når en side (fra et givent program) ikke er loadet i hukommelsen eller hvis en side der er loadet ikke er opdateret, hvilket Windows så sørger for at gøre.

http://en.wikipedia.org/wiki/Page_fault

De har altså at gøre med XP's styring af hukommelsen og er, i modsætning til "Ugyldig Sidefejl", en "legal" fejl, som du ikke behøver bekymre dig om :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juli 2007 - 19:54 #6
Man kunne fristes til at spørge om du er sikker på de ikke var der før udskiftning af bundkort - hvilket de sandsynligvis har været ;)
Avatar billede reving Nybegynder
09. juli 2007 - 20:07 #7
Ja, noget kunne tyde på det.
Man bliver lidt paranoid når ens bundkort står af :_)
Avatar billede reving Nybegynder
09. juli 2007 - 22:10 #8
Lægger I nogle svar ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. juli 2007 - 22:14 #9
Yes Sir!