Avatar billede leifowitz Nybegynder
08. juli 2007 - 15:43 Der er 3 kommentarer

Komputer død efter fejltilslutning af PCI-kort

Ved installation af terratec DMX6fire tilsluttede jeg ved en "fejl" et "løsthængende" ide-kabel til terratec IDE-kortet i stedet for det lignende kabel fra Terratec frontmodulet. Ved start af pc skete en eller anden form for crash og nu er pc én helt død, tilsyneladende uden strøm eller hvad? Hvad kan jeg mon have ødelagt. Også død uden terratec PCI-kortet.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
08. juli 2007 - 15:49 #1
Er bange for dit bundkort er kortsluttet.Eneste måde at finde ud af det på,er ved at hive alle kort ud og starte den op.Hiv alt ud selv Ram og se om der er noget liv i den..Hvis der er så tilslut en enhed af gangen,indtil du finder den med fejl på.Men mit gæt er dit bundkort er stået af dog.
Avatar billede leifowitz Nybegynder
08. juli 2007 - 16:51 #2
Hej Corleonedk
Jeg har fulgt dit råd og det bragte ikke liv i pc´, så det nok bundkortet.
Du får selvfølgelig pointsene, men jeg tillader mig et ekstra råd: kan jeg alligevel bruge processor etc.?
Hilsen
leifowitz
Avatar billede corleonedk Nybegynder
08. juli 2007 - 17:57 #3
Som regel kan du ja.Ofte kun en ting der ryger ad gangen..Man kan dog godt være uheldig og beskadig processoren også,men det finder du ud af jo.