Avatar billede xpo Nybegynder
08. juli 2007 - 13:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Filomdøb

Hej Alle

Jeg er kommet i lidt af et problem. Jeg har nu to SD kort fyldt med billeder. Dem vil jeg gerne have lagt samme i samme mappe på min PC. Jeg har alle billederne på min PC, MEN begge kort begynder med billed nr. 1.
Hvad gør jeg så en af mappens billeder kommer til at hedde nr. 1(1) eller lign.?
Er det til at forstå, ellers uddyber jeg det gerne!
Håber der er nogle der kan hjælpe.

XPO
Avatar billede hcma Novice
08. juli 2007 - 13:25 #1
Omdøb en masse filer på een gang:

Eksempel 1:  har f.eks. en masse billeder med nogle mærkelige intetsigende filnavne, som jeg gerne vil have omdøbt til f.eks. sommerferie_2005.jpg som hovednavn.
Åbn stifinderen -> marker de billeder du vil have omdøbt -> højreklik -> omdøb -> og døb dem så (i dette eksempel) til sommerferie_2005.jpg.
Alle billederne vil nu komme til at hedde:  sommerferie_2005.jpg, sommerferie_2005(1).jpg, sommerferie_2005(2).jpg, sommerferie_2005(3).jpg  o.s.v.....  (altså samme navn efterfulgt af et tal)

Eksempel 2: har en masse filer hvor navnet IKKE skal ændres, men hvor filtypen mangler (sker typisk hvis man vil flytte noget over fra MAC til PC (Windows)
Hop ind i en prompt i den aktuelle mappe og skriv:
ren * *.mov
Avatar billede xpo Nybegynder
08. juli 2007 - 13:39 #2
Okay. Det er egentlig okay.
Men jeg har desværre alle billederne i forskellige mapper. Så skal de jo hedde sommerferie 2005.1 .2 .3 osv. Er der nogen løsning på det?
Avatar billede antikat Nybegynder
08. juli 2007 - 14:14 #3
Hent Total Commander.. fint lille program, alla stifinder.. den har en multiomdøbs funktion med mange muligheder.. programmet er på dansk

http://www.ghisler.com/download.htm
Avatar billede oskar Nybegynder
08. juli 2007 - 14:19 #4