Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
08. juli 2007 - 10:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Service monitor / Genstart

Hej alle...

Har kikkel lidt omkring efter et utility, eller et et MS tool, som kan monitorerer de enkelte services i vores servere, hvis de går i stå, skal den automatisk kunne genstarte dem.

Har fundet et program der hedder service Hawk, men syntes det er mærkeligt at der slet ikke er noget indbygget i windows 2003 som kan klare denne opgave.

Eller måske et gratis værktøj.

Håber der er nogen med nogle gode links : )
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2007 - 10:28 #1
Hejsa,

Det her er ganske udmærket: http://www.poweradmin.com/servermonitor/
et gratis alternativ kunne være: http://sourceforge.net/projects/winsmon/

dog hælder jeg mere til Poweradmin, der er flere muligheder og det koster ikke vildt meget.
Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
09. juli 2007 - 11:39 #2
Perfekt..... winsmon var lige hvad jeg søgte, det er kun et problem med nogle gamle servere, som skal omistalleres i løbet af sommeren, så det er en guld løsning...

Mange tak!