Avatar billede martin85dk Nybegynder
06. juli 2007 - 17:43 Der er 5 kommentarer

LowNoise kabinet

Hej

Jeg leder efter et sort ATX kabinet til max 1000 kroner, der gerne skal være så støjsvagt som overhovedet muligt.

Baggrunden for dette er, at jeg for ca. 6 måneder siden købte en computer hos Føniks Computer, som egentlig er udmærket i forhold til prisen, men hvor støjen nok nærmere kan beskrives som på niveau med en Boeing 747 under TAKE OFF. Jeg har derfor skiftet CPU-køler, VGA-køler og blæser, samt montereret min harddisk i en non-vibration "tingest". (Dette på trods af, at jeg fik ekstra monteret et silent kit af Føniks Computer til en formue, hvilket dog allerbedst kan betegnes som fup og fidus og lette ekstra tjente penge hehe).

Mine sarte ører brokker sig dog stadigvæk, da CPU-køleren stadig kan høres en lille smule (Har dog givet 700 for den, og den er fantastisk, så har ikke i sinde at udskifte denne), samt harddisken og diverse andre ting stadigvæk larmer en lille bitte smule, som den slags nu så ofte gør.

Min søgen går derfor på at få gjort min PC stort set HELT lydløs (hvilket jo desværre nok er umuligt, men i så fald tæt på lydløs), og min konklusion er blevet, at mit billige Colors-IT L8027-C43 bør skiftes ud, derfor:

ANY SUGGESTIONS? Anbefalinger? Noget helt tredje jeg bør gøre?

På forhånd tak!
Avatar billede mash Mester
06. juli 2007 - 17:52 #1
Hvad med PSU er der ikke blæsere i den ? i min pc er det stort set det eneste jeg høre.
Avatar billede magneto Nybegynder
06. juli 2007 - 18:31 #2
Min PSU er helt støjsvag. Det eneste jeg har problem med er min CPU-køler der larmer en lille bitte smule (17 db), og generelt resonans.
Avatar billede martin85dk Nybegynder
06. juli 2007 - 20:00 #3
Jeg har fundet frem til følgende kabinet: Antec P182 til ca. 950 kroner. Det har fået enormt gode anmeldelser. Nogen der selv har haft erfaringer med det?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
06. juli 2007 - 20:55 #4
Jeg har selv et Antec P182 og er rigtig godt tilfreds med det.

Jeg har sat blæserne til low og det fungere fint med masser af flow. Mht. støjniveau, så har jeg desværre en lidt ældre cpu-køler, så er ikke helt sikker på hvor stille kabinettet egentlig er, men betydelig mere stille end mit gamle kabinet (Arctic Cooling Silentium T1).

Jeg har monteret en ekstra fan fra Scythe http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=180651 og hvis det viser sig nødvendigt mht. støjniveau, vil de 3 blæsere fra Antec blive skiftet ud med denne blæser. Men det finder jeg ikke nødvendigt indtil videre :)

Du skal dog lige være opmærksom på en ting mht. P182: Strømforsyningen skal monteres nederst, så du får sandsynligvis brug for et forlængerled til at strømforsyne dit MB.

Jeg gjorde ihvertfald, så købte denne:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=176113
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. august 2007 - 09:53 #5
Fik du købt dig et lækkert kabinet?