Avatar billede splint Nybegynder
06. juli 2007 - 01:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Afspilning af DVD film

Jeg har lige købt en ny Computer (MSI S271 laptop) nu viser det sig at jeg ikke kan få den til at afspille DVD film. der viser sig bare en besked på skærmen der siger at der mangler en DVD codec. hvor finder jeg den, eller hvordan får jeg aktiveret den.
Der er instaleret en compo dubellager DVD/CD afspiller.

splint
Avatar billede screem_brille Novice
06. juli 2007 - 01:20 #1
du kan hente VLC player, så kan du afspille dine DVD film i mediaplayer eller direkte i VLC player.
Avatar billede christopher_hammer Nybegynder
06. juli 2007 - 03:31 #2
Prøv eventuelt at bruge programmet GSpot til at finde ud af hviklet codec du mangler: http://www.codecs.dk/article1.php?article=9
Avatar billede screem_brille Novice
06. juli 2007 - 04:08 #3
der mangler en mpeg2 decoder. elecard mepg2 codec´et kan også benyttes.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. juli 2007 - 07:44 #4
Der følger som regel et DVD afspilningsprogram med nye computere a la Intervideo, Nero Showtime eller lignende. Prøv at kigge de skiver igennem der fulgte med maskinen.
Avatar billede splint Nybegynder
07. juli 2007 - 00:04 #5
Jeg downloadede en VLC player og nu kan den afspille DVD film.
Avatar billede screem_brille Novice
07. juli 2007 - 00:19 #6
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. august 2007 - 15:59 #7
splint: Skal vi have lukket spørgsmålet?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2007 - 08:09 #8
splint: Respons!
Avatar billede tiger_dk Mester
25. september 2007 - 08:12 #9
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2007 - 08:25 #10
Den kan ikke afspille DVD.
Avatar billede tiger_dk Mester
26. september 2007 - 09:42 #11
Det er der er hverfalde løgn og latin !
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
26. september 2007 - 14:13 #12
Nej, det er det ikke. Der følger ikke codecs med til DVD afspilning i WMP. Dem skal man installere selv. Det er det vi foreslår ovenfor. Derefter kan man som regel bruge en hvilket som helst afspiller, der understøtter DVD afspilning.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 13:32 #13
splint: Respons!