Avatar billede bigzer Nybegynder
05. juli 2007 - 20:25 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Harddisk Setup

Hvad er det bedste harddisk setup?

Jeg har overvejet at købe en 150GB raptor disk til windows og 2 hitachi desktstar 7k1000 den ene til programmer den anden til lager. Jeg vil slå sidefilen fra så windows tænker i ramne.

Er dette den bedste måde at gøre det på?
Avatar billede tafkab Nybegynder
05. juli 2007 - 20:29 #1
Det kommer an på hvor meget ram du har og hvor tunge programmer du kører - men hvorofr slå den fra, hvis den bliver nødvendig så er den jo der og ellers bruges den jo ikke.

Med en 150 GB disk til Windows er der plads nok :-)

Og jeg synes det lyder som en god ide, men en mindre kan vel også gøre det til Windows. Husk plads til backup :-)
Avatar billede bigzer Nybegynder
05. juli 2007 - 20:36 #2
jeg har 4gb ram og fik afvide at det gik stærkere hvis man kørte sidefilen i ramne...
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. juli 2007 - 20:46 #3
74GB plejer at være rigelig plads til OP disk,men 150 er mere end rigeligt da.Er det Vista eller xp vi snakker om her,og 32 eller 64 bit vista.For ellers kan du godt løbe ind i problemmer med 4 gb ram.Xp kan ikke se 4gb og heller ikke 32 bit vista,den kan dog tweakes til at se dem.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
05. juli 2007 - 21:24 #4
@ corleonedk : du tager fejl, xp understøtter 4gb ram
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. juli 2007 - 21:34 #5
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
05. juli 2007 - 22:46 #6
i egenskaber for mit system står der 4,00 gb ram, og jeg kører HELT sikkert xp 32 bit
så mit spørgsmål er så, hvis den ikke kan se det, hvordan kan den så rapportere det ?
Undskyld bigzer for OT
Avatar billede bigzer Nybegynder
05. juli 2007 - 23:38 #7
jeg følger med skal selv til at købe 4GB
Avatar billede kone Nybegynder
11. juli 2007 - 11:06 #8
Corelnedk:: har ret den viser 4gb ram i windows xp  Men den administrere kun op til 2gb ram. Du kan jo prøve og se på din side fil når du har startet en masse  programmer så vil den bruge en sidefil uanset hvor mange ram du har i.
Hvis du slår din sidefil fra kan du risikere og få et ustabilt system.
men du kan jo altid prøve og lægge din hukomelse administration om det kan jo altid sættes om igen, men personligt ville jeg ikke gøre det for det er ikke noget der gir sådan rigtigt meget hastighed. Jeg ville istedet for gå ind i tjenester og slå de tjenester fra som jeg ikke bruger for der kørrer mange som man ikke har brug for.
ddet er vad jeg ville gøre og har gjort det både på min pc og på min bærbar og jeg bruger ikke ret mange ram ej heller systemresurser.
Avatar billede bigzer Nybegynder
11. juli 2007 - 22:03 #9
synes ikke rigtig der var hjælp med harddisk setup :-) ?
Avatar billede bigzer Nybegynder
23. juli 2007 - 18:47 #10
nå jeg lukker