Avatar billede pumpin Nybegynder
05. juli 2007 - 16:31 Der er 5 kommentarer

multi language modul

Hej Eksperter

Jeg har en opgave forand mig hvor jeg skal lave en side med multi sprog modul( dansk / engelsk )

hvad andgår koderne har jeg rimlig godt fat i det så dette er ikke et spørgsmål på hvilke koder man skal bruge eller noget, det som jeg meget gerne vil vide er om der findes en Best Praktic når man skal designe sin fil struktur og database design.

umidelbart er min tanke at lave 2 mapper UK og DK og hver af dem indenholder så den samme fil struktur. På en måde er de "redundate".

2 databaser med samme tabeler, felter og datatyper "også redendante"

og så simpelhen 2 connectionStrings i min web.config som peger på hver sin database og i i min UK mappe.

så er det jeg tænkte at der måtte da klart være en bedre måde at opnå samme funktionalitet på men uden så meget arbejde hvis man skulle tilføje et nyt sprog. fordi PT skal jeg skifte alle connectionStrings ud i hele den nye application. For ikke og snakke om administrations modulet.

jeg er åben for alle forslag på nemmer og mere fleksible løsninger og eventuelle erfaringen med samme problem.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. juli 2007 - 17:02 #1
Avatar billede bauerdata Nybegynder
05. juli 2007 - 17:45 #2
CMS'er har løsninger på mange problemer.
http://plone.org/products/plonelanguagetool
Avatar billede pumpin Nybegynder
08. juli 2007 - 11:11 #3
hey dr_chaos

Jeg har hele weekenden kiggede på localization og fundet en masse godt omkring hvordan alt ens statiske content nemt bliver localized, men det jeg har brug for er en approached hvor jeg kan koble mit indhold fra databasen på.

Jeg er ved at være ude i af oprette en session som indeholder hvilket sprog der er valgt og så få en klasse til at benytte den værdi til at vælge en UK eller DK databasen at hive udfra... jeg kan bare ikke finde nogen ordenlig måde at gøre det på.
Avatar billede pumpin Nybegynder
08. juli 2007 - 12:26 #4
der er mange artikler omkring hvordan man adder disse smarte RESX filer til sin side, men som de også skriver, er det stortset umuligt at skrive til disse filer når siden kører.

og der er nogle enkelte som dækker hvordan man bytter ResourceManageren ud med en so benytter en database.

Det jeg leder efter er en guide til hvordan jeg skal strukturer mit site,
for eks. skal jeg lave 2 databaser, en til hvert sprog. eller skal jeg heller kan man opbygge en databases som nemt kan styre dynamisk indhold og menu-struktur i 2 sprog ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. august 2007 - 21:12 #5
Du skal opbýgge databasen så den kan håndterer mange forskellige sprog.
Evt kan ud fra keywords på den side hente den relevante teskt i databasen.