Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2007 - 01:41 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Submit 2 frames med 1 form

Hej Eksperter :)

Jeg sidder og bøvler med en kode.
Jeg har 2 frames.
I den ene frame er der en submit.
Når man trykker på den submit vil jeg gerne lave almindelig submit i min frame 2. Dette er ikke så svært. Dette kan en target klare. Problemet er at efter dette er sket, skal den sende frame1 til Frame1.asp?id=2.

Jeg har prøvet alt muligt, men den submitere ikke ordenligt..
Håber i kan hjælpe.

Mvh.
Bjarke
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. juli 2007 - 02:08 #1
<script type="text/JavaScript">
<!--
function MM_goToURL() { //v3.0
  var i, args=MM_goToURL.arguments; document.MM_returnValue = false;
  for (i=0; i<(args.length-1); i+=2) eval(args[i]+".location='"+args[i+1]+"'");
}
//-->
</script>

<input name="Submit" type="submit" onClick="MM_goToURL('parent.frames[\'panel\']','top.html');MM_goToURL('parent.frames[\'main\']','bund.html');return document.MM_returnValue" value="Submit">

// Opdaterer 2 frames på en gang
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2007 - 04:44 #2
-- måske en onload på det, der bliver loadet i frame2 kan redirigere frame1 ?-)
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2007 - 14:03 #3
akyhne - Problemet med det kode der er, at jeg ikke skal opdatere, jeg skal submitere i den ene og opdatere den anden.

roenving - Problemet der er at det der bliver loadet i frame 2, ikke er noget jeg kan ændre på, da det er en anden side.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. juli 2007 - 14:18 #4
Hvis frame 2 skal opdateres efter resultatet af submit i frame 1, er du nødt til at gøre det i 2 trin.
Opdater frame 1. Fra frame 1, sæt frame 2.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2007 - 16:08 #5
Hmm er ikke sikker på hvad du mener.
Men hvordan vil det se ud i koder?

Jeg er helt lost ;)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. juli 2007 - 16:22 #6
Prøv i stedet at forklare lidt mere om hvad du submitter, og hvad ideen er. Du skriver "jeg skal submitere i den ene og opdatere den anden". Det er i min verden det samme, med mindre der ikke skal ske noget i frame 1. Du redelegerer vel i begge tilfælde.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2007 - 16:33 #7
Ahh okay :)

Når jeg siger submitere, mener jeg at der skal være en form, der sender noget data over til en anden side, ved hjælp af method="post".
Dette skal ske fra frame 1 til frame 2.

Når dette er sendt til frame 2. Vil jeg gerne have at den sender frame 1 til en anden side.
Med?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. juli 2007 - 16:41 #8
Ikke helt. "...det der bliver loadet i frame 2, ikke er noget jeg kan ændre på, da det er en anden side..." - betyder det ikke at det er en ekstern side du ikke er herre over?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
05. juli 2007 - 16:43 #9
Vil du med submit i frame 1 submitte i frame 2 ( hold kæft for et sprog ;-) )?
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2007 - 17:13 #10
Ja og ja :)
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2007 - 17:16 #11
Måske sådan:

<form target="frame2" action="http://www.enAndenSide.dk/form.asp" method="post" onsubmit="setTimeout('location.href=\"denNyeSideIFrame1.html\"',200);">
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2007 - 17:41 #12
hmm Der sker ikke noget i frame 1, men den sender perfekt videre i frame 2.
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2007 - 22:00 #13
Der er ingen der har ideer?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. juli 2007 - 22:10 #14
Det er nok roenving du skal holde fast i. Eller andre der er bedre end jeg er. JavaScript er mildt sagt ikke min stærke side.
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2007 - 22:43 #15
Hvis du har en ide, i andre sprog er jeg også frisk :), kunne forestille mig noget asp.net eller sådan noget :)?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 10:01 #16
Du kan ikke bruge ASP eller PHP, da koden skal afvikles i browseren på brugerens maskine, d.v.s efter siden er loadet. Det eneste rigtige til det formål er nok kun JavaScript.
Avatar billede bodhisatva Nybegynder
12. juli 2007 - 15:49 #17
Har du prøvet at lave en post i frame it, fx. med:

<!-- denne form lægges i frame1 -->
<form action="Frame2.asp" method="post" target="frame2">
<input type="submit">
</form>

<!-- frame2 ser således ud: -->
<script>
parent.frame1.location.href = 'Frame1.asp?id=2';
</script>
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2007 - 17:37 #18
Problemet er jo at jeg ikke har adgang til at ændre i frame 2´s indhold :(.. kan man ikke lave en, if frame 2 indhold = www.adresse.dk?

Mvh
Bjarke
Avatar billede roenving Novice
18. juli 2007 - 23:35 #19
Hvis den anden frame er fra et andet domæne, tror jeg, du er inde i en blindgyde, da man ikke kan lave noget cross-domain ...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2007 - 15:22 #20
Lukketid?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2007 - 15:47 #21
Nå ja ;)