Avatar billede webname Nybegynder
03. juli 2007 - 19:54 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Hastighedstest af 10/10 fiber

Hej eksperter,

Jeg har lige fået fiber fra TDC, med en hastighed på 10/10 mbit (erhverv).

Jeg er imidlertid rimelig usikker, på om jeg får den korrekte hastighed. Er der nogle steder, man kan tjekke(med 110% sikkerhed)
at man får 10/10?

Jeg har spanderet dagen, på at diskutere på TDC og de har haft teknikere ude, men mener ikke at
download: ca 740 kb/s
Upload: ca 870 kb/s, svare til 10/10.

Deres egen refrarence måler, hastighedstest.tdc.dk kan IKKE bruges til fiber forfindelser. Den er vist kun koblet op til 1 gbit forbindelse (så der skal ikke mange 20 mbit forbindelser, til at få den til at regne forkert;-) ).

På forhånd tak!

//Jannik Hansen
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. juli 2007 - 20:08 #1
Denne her test bruger jeg til min 20/1 Mbit forbindelse:

http://www.dbnet.dk/1454.aspx

Synes den giver et ret præcist billede på trods af jeg ikke er kunde hos db
Avatar billede g00fy Nybegynder
08. juli 2007 - 12:44 #2
http://www.speedguide.net/conversion.php
10mbit burde give dig ca 1.2 mb/s

http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/ der kan du hente et program hvor du kan teste det.
Avatar billede canzer Nybegynder
11. juli 2007 - 10:33 #3
Hvis jeg var dig så ville jeg prøve at teste en downloadhastighed på www.boomtown.dk - det giver i mine øjne en ret god ide om hvordan din linje er - især når det er TDC da disse servere er hosted i TDC's egen serverpark så vidt jeg ved + jeg har aldrig oplevet at ryge under 6MB/s på min 100Mbit selv i peak hours...

10mbit giver ikke helt 1,20 MB/s - Teorien siger at du skal dividere din hastighed med 8 og derefter trække ca 15% fra i form at packet loss / støj / whatever... så en 10mbit burde ca give dig ca 1,0625 MB/s ... De fleste linjer er dog ikke præcist begrænset til 10mbit og giver derfor lidt mere..

Men prøv boomtown, det giver et ret godt billede af hastigheden! :)
Avatar billede canzer Nybegynder
11. juli 2007 - 10:34 #4
Hmm.. skulle have været et svar... Det minder mig om at du også kan prøve på den side forbrugerstyrelsen har lavet.. http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. august 2007 - 01:31 #5
Husk at få endelserne korrekt. Forskellige ligger i de store bogstaver.
b = bit
B = byte

Så 10 mbit burde give dig lidt mere end 1 MB i upload.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. august 2007 - 09:49 #6
Lukketid?
Avatar billede webname Nybegynder
17. oktober 2007 - 18:11 #7
tak for besvarelserne.. Der er ikke rigtig nogle der kan følge med.. Men tror jeg ca. får det de har lovet nu...

Thesheriff: Smider du ikke lige et svar, så jeg fair kan dele point ud?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. oktober 2007 - 18:20 #8
Kommer her...
Avatar billede webname Nybegynder
17. oktober 2007 - 18:35 #9
Så er det fordelt.. ;)
Tak for jeres tid