Avatar billede gregblach Nybegynder
03. juli 2007 - 08:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Værktøj til at lave install images?

Hej Experter,

Jeg leder efter et værktøj som kan bruges til at lave installations images til nye maskiner (bootbare CD'er eller DVD'er). De gamle Norton floppy disks kan ikke længere bruges på de nye SATA diske.

Jeg har kigget på et værktøj som Drive Image (http://www.drive-image.com/), har dog ikke testet det endnu.

Er der nogen der har andre gode forslag/idéer til løsninger, eller som kan anbefale Drive Image?

/G
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2007 - 08:35 #1
Hej,

De gamle norton diskette kan tilrettes og ligges på cd/dvder eller evt disketter så de forsat kan benyttes. :)

det her er også ganske godt:
http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

Jeg er ikke den store tilhænger af Drive Image, da jeg ofte har oplevet problemer med komprimereingen, udfaldet har været et dårlig image som ikke har kunne bruges bagefter.
Avatar billede steffansp Nybegynder
03. juli 2007 - 11:23 #2
Ja, det som overstående siger er meget godt..
MEn hvad med den nyeste version af norton ghost? Det er vel det du selv omtaler og fungerer med cder/dvd'ere nu...
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2007 - 12:05 #3
Suiten er ude i en 2.0 og ellers mener jeg ghosten er ude i 10.x

Er der en bestemt grund til du vil bruge cder?

Personligt fortrækker jeg at dele en mappe på en server, med diverse images, og så tage dem derfra

http://shop.symantecstore.com/DRHM/servlet/ControllerServlet?Action=DisplayProductDetailsSmbPage&SiteID=symnasmb&Locale=en_US&ThemeID=106400&Env=BASE&productID=58628000'
Avatar billede gregblach Nybegynder
03. juli 2007 - 12:13 #4
netguard3 > Det er ikke lykkedes mig at få de gamle NOrton disketter til at virke. Jeg har læst mig til at det er et problem med de nye SATA diske.

Kender ikke acronis, men det ser også spændende ud. Nu er det en home version du henviser til. Jeg skulle gerne kunne bruge den i firmaet, og der skal over tid sikkert laves mange images af forskellige maskiner.
Avatar billede gregblach Nybegynder
03. juli 2007 - 12:15 #5
netguard3 > Der er mange flere point hjemme til dig, hvis du vil beskrive processen i hvordan du laver images, hvordan du deler dem på netværket, og hvordan du installerer fra dem!! :o)
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2007 - 12:53 #6
Jeg smider lige et par eksempler i løbet af i dag :)
Avatar billede gregblach Nybegynder
03. juli 2007 - 14:08 #7
Årh mand! Det vil være guld værd!! Jeg har så travlt med andre ting, at det her er noget man aaaaaaldrig rigtig får fundet tid til. Hvis du vil lave sådan lidt guide, så er jeg dig evigt taknemmelig! ;o)

/G
Avatar billede off-line Nybegynder
03. juli 2007 - 20:56 #8
Jeg kører med  Acronis True images Workstation på Seagate Satadisk, og det
kører bare helt flot, ligesom det også gør på Ide diske.
Den har jeg haft længe og lavet mange Images, så den tør jeg godt anbefale.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2007 - 19:56 #9
beklager forsinkelsen har været syg :(
skal lige have lave min instruktion færdig, kommer med noget imorgen inden middag
Avatar billede gregblach Nybegynder
15. juli 2007 - 18:38 #10
netguard3 > Håber ikke du stadig er syg?

Håber du vil lave lidt udførlige instruktioner til mig, så jeg kan komme videre med install-image projektet....

/G
Avatar billede gregblach Nybegynder
27. august 2007 - 09:28 #11
Hej netguard3 > Håber at høre fra dig.
Avatar billede gregblach Nybegynder
18. september 2007 - 07:30 #12
Lukkes. Æv....