Avatar billede jippet Nybegynder
02. juli 2007 - 18:51 Der er 10 kommentarer

Genbruge harddisk som ekstern

Hej. Jeg har tænkt mig at udskifte min harddisk på 60GB til en ny på 160 GB. Jeg tænkte at jeg vil købe sådan en æske til den gamle og bruge den som ekstern USB HD. Men hvordan sletter jeg indholdet inkl. styresystemet på den så den bliver helt blank og kan starte som frisk backup HD?
Avatar billede steffansp Nybegynder
02. juli 2007 - 19:03 #1
start>kontrolpanel>Ydelse og vedligeholdelse>Administration>Computeradministration>Diskhåndtering>
Find disken og slet hver partition på den og så formater den til den bliver en samlet, kan dog ikke gøres når du kører winodws fra den
Dette kunne evt. gøres med hirens bootcd.
Avatar billede c-holst Novice
02. juli 2007 - 19:19 #2
med programmet killdisk, sletter du alt på din disk, så der ikke er nogen problemer hvis den skulle komme i de forkerte hænder...
killdisk.org

har selv lige købt en meget simpet ide til usbadapter til 49 kr. men den er så heller ikke så "smart"

husk, at det vel nærmest kræver USB2.0 af hensyn til overførselshastigheden
Avatar billede reving Nybegynder
02. juli 2007 - 20:13 #3
En almindelig formatering kan vel gøre det
Avatar billede off-line Nybegynder
02. juli 2007 - 20:35 #4
Når du har installeret styresystemet på din nye HD, sætter du den HD du vil bruge
til backup, til USB, så ser du den i "Denne computer" hvor du så kan formatere den.
Avatar billede peet-49 Novice
03. juli 2007 - 08:29 #5
En extern disk skal altid jumpes som master.
Avatar billede jippet Nybegynder
03. juli 2007 - 19:11 #6
Tak for alle jeres forslag, jeg skal købe harddisken i morgen og så vil jeg gå i gang med formateringen af den gamle, vender tilbage når det er gjort !
Avatar billede jippet Nybegynder
05. juli 2007 - 19:24 #7
Nu har jeg ordnet det hele, og formateret den gamle harddisk, uden problemer. Tak for jeres hjælp! Jeg lukker denne nu og håber alle har fået points da jeg ikke kan finde ud af det her point system, hvordan man gør og hvad meningen er med disse point da de hverken kan spises eller veksles til penge :)
Avatar billede off-line Nybegynder
07. juli 2007 - 02:13 #8
Avatar billede off-line Nybegynder
12. juli 2007 - 17:55 #9
Du vil måske forstå noget, hvis du læste det linket henviser til.
Avatar billede c-holst Novice
22. november 2007 - 22:08 #10
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.