Avatar billede mainz Nybegynder
02. juli 2007 - 15:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Computer og stroem

Hvis jeg kobler ekst. HD'er og alt muligt andet gejl til min PC, bruger den saa mere stroem?
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 15:42 #1
ja det gør den, det er dog ikke meget hvis harddisken selv har en strømforsyning, men lidt strøm benyttes det, har disken ikke engen strømforsyning, så er det computeren der leverer det hele.
Avatar billede mainz Nybegynder
02. juli 2007 - 15:44 #2
Ok, men det jeg er i tvivl om er, om computeren faar 220 V uanset hvilke ekserne enheder der er koblet til den, og at den derefter selv distribuere ud? Eller om den tager mere end 220 V jo flere enheder der er?
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2007 - 15:52 #3
el nettet er på 230 volt (som er spænding), ligemeget hvor meget effekt din computer benytter, det ligger ret fast (+/- nogle %), men jo mere effekt din computer bruger jo mere strøm trækkes der fra elnettet, strømmen kan kun komme fra et sted, nemlig stikkontakten, så ja du vil trække mere strøm fra stikkontakten.