Avatar billede olso Nybegynder
04. juni 2001 - 14:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Streger på skærmbillede

Insallation af 98 ( fra Win 95 )medførte en skæv skærm, som jeg forsøgte at rette.
Resultat at alle lodrette streger i alle former for billeder og tekst nu får en lodret rød skreg til venstre for sig. Med andre ord er alle lodrette streger dobbelte med rød skygge til venstre for sig.
Hvad kan der være sket og hvordan løser jeg problemet ??
Avatar billede hr_kenneth Nybegynder
04. juni 2001 - 15:08 #1
Du kan se, om du kan rette noget der hedder convergens. Det indstiller hvordan skærmen lægger farverne i forhold til hinanden. Hvis der er en rød skygge ved siden af lodrette streger er det fordi skærmen ikke lægger farverne oven i hinanden
Avatar billede double-g Juniormester
04. juni 2001 - 15:17 #2

Det kunne måske også hjælpe at installere nye drivere til dit grafikkort.

Avatar billede olso Nybegynder
05. juni 2001 - 11:27 #3
Hvor stiller jeg den nævnte convergens. ( Skærm, software grafikkort ...? )
Avatar billede hr_kenneth Nybegynder
05. juni 2001 - 12:04 #4
Man kan stille det på de fleste nyere skærme.
Avatar billede quibbler Nybegynder
05. juni 2001 - 20:38 #5
hvis du ikke allerede har fået det til at virke kan du hente SciTech Display Doctor på nettet dette lille pro understøtter de fleste skærme/kort

Er problemet der i alle opløsninger/opdateringsfrekvenser?
Avatar billede olso Nybegynder
05. august 2001 - 11:04 #6
Det kunne stilles på skærmen ( i en under/)