Avatar billede dannitn Nybegynder
01. juli 2007 - 10:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar, kan ikke oprette trådløs forbindelse

Hej!

Jeg har lige fået en ny bærbar, og den virker fint. Problemet er bare, at den ikke vil oprette forbindelsen, til vores trådløse internet i huset. Kan det skyldes at jeg bruger Vista? Kan det skyldes indstillingerne på routeren/computeren? Jeg har linksys router, og da jeg var hos en ven, virkede det fint hos ham, fordi jeg indtastede en kode hos ham. Og da jeg kom hjem igen, gik jeg ind i min router, for at oprette en kode i routeren, og derefter prøve at oprette forbindelse men forgæves.
Avatar billede dannitn Nybegynder
01. juli 2007 - 10:36 #1
Og så skal det også lige siges, at min vens far sagde, at jeg skulle ind i routeren og rette "Wireless Security" til "WPA-Personal" - Men der står kun "WPA Pre-Shared Key" og RADIUS tingester. En der kan hjælpe mig?
Avatar billede kenp Novice
01. juli 2007 - 11:26 #2
WPA-Personal og WPA pre-shared key er det samme.
Avatar billede old-faithful Praktikant
01. juli 2007 - 17:56 #3
Sørger du for at angive den samme kode i router og på computer? Er der sat Mac-filtre til?

Har du prøvet at deaktivere en eventuel LAN-forbindelse (via Start -> Indstillinger -> Netværksforbindelser)?
Avatar billede old-faithful Praktikant
01. juli 2007 - 17:57 #4
Og hvis SSID broadcast ikke er slået til, kan du prøve at slå det til, og se om den bærbare derved får lettere ved at finde routeren.
Avatar billede dannitn Nybegynder
01. juli 2007 - 18:39 #5
Jeg har indtastet samme kode begge steder, ja. Mac filter er også slået til, kan jeg se i routeren. SSID er slået til også :\
Avatar billede dannitn Nybegynder
01. juli 2007 - 18:51 #6
OK! Jeg har fået det ordnet. Tak old-faithful. Da du nævnte mac-filter, der prøvede jeg at slå det fra, og så virker mit trådløse internet nu! :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
01. juli 2007 - 19:42 #7
Udmærket!

Du kan også godt slå det til, hvis du så angiver din egen MAC-adresse. MAC-filtre har nemlig til formål kun at tillade at bestemte computere - dem hvis MAC-adresser man har angivet - kan komme på netværket.

Din egen MAC-adresse kan du finde via "Start" -> "Kør..." -> "cmd" -> "OK" -> Skrive "ipconfig /all" og trykke på ENTER. MAC-adressen står under "Fysisk adresse".