Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
01. juli 2007 - 10:31 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

PC sender ikke noget billede

Vi sidder til et lille LAN party og pludselig satte min vens PC langsom, hakkede og satte sig fast , så han genstartede den, og den gik i stå efter 5 sekunder da den var startet op. Tredje gang var skærmen bare sort og sagde "No Signal", så prøvede vi med min skærm, men stadig ikke noget signal. Grafikkortets blæser kører stadig rundt, det er et GeForce 6600. Computeren kører fint når vi starter den, men den sender intet billede. Da vi stadig sidder til LAN vil vi gerne have den lavet nu, hvis det kan lade sig gøre.

Hvad er der galt?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 11:42 #1
Prøv at resette bios: Sluk computeren, tag låget af kabinettet, fjern batteriet til bios, kortslut jumperen til reset at bios, monter batteriet, kontroller forbindelser, slotkort er monteret korrekt o.s.v. og prøv igen.
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
01. juli 2007 - 12:07 #2
Hvordan resetter vi bios når der står "No Signal" på skærmen?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 12:26 #3
SV: Sluk computeren, tag låget af kabinettet, fjern batteriet til bios, kortslut jumperen til reset at bios, monter batteriet, kontroller forbindelser, slotkort er monteret korrekt o.s.v. og prøv igen.
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
01. juli 2007 - 12:27 #4
Kan du prøve at skrive med lidt mere forståeligt sprog, jeg er ikke lige den koldeste øl i kassen til sådan noget. :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 12:34 #5
Hvor langt er du med?
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
01. juli 2007 - 13:30 #6
Forstår ikke noget fra fjern baterriet til bios.
Avatar billede kfz Nybegynder
01. juli 2007 - 14:06 #7
ofte er det nok bare at fjerne batteriet, og venter et par sekunder med at søtte det i igen, men vent et minuts tid for en sikkerheds skyld.

Hvis i er til LAN, er det ikke muligt at prøve at smide et andet grafikkort i maskinen, og se om det hjælper?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 14:19 #8
på ethvert bundkort sidder der et lille batteri som skal gemme biosopsætningen. Det er et blankt kviksølvsbatteri på størrelse med en 2-krone. Som regel sidder jumperen til reset af bios tæt på batteriet. Det er et lille firkantet plastichus på ca. 1*3 mm der sidder over 3 stikben. Jumperen sidder som regel mellem ben 1 & 2. Den skal kortvarigt sættes på ben 2-3, og derefter flyttes tilbage. Hvis I ikke ved hvad I foretager Jer, ville jeg nok stoppe her.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
01. juli 2007 - 14:26 #9
Hvis i sidder til et LAN,er det muligt at din vens kort har rykket sig under transport.Prøv lige at hive det ud og sætte det i igen i første omgang.Hvis det ikke virker så prøv et andet kort,for at se om der er fejl i agp slottet.
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
01. juli 2007 - 21:01 #10
Vi havde ikke mulighed for at sætte andre kort i da det er et PCI kort. Vi prøvede dog at tage det ud og sætte det i igen. Men der var ingen reaktion. Vi konkluderede at kortet højst sandsynligt var brændt sammen. Ved ikke hvad jeg skal gøre med point, vil i dele dem? :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 21:08 #11
Spørgsmålet skal stå åbent i mindst en uge, hvadenten I vil have hjælp eller ej. Da I ikke kunne bruge vores hjælp, tager I dem selv.
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
01. juli 2007 - 21:13 #12
Okay, helt i orden. Tak alligevel.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 21:37 #13
Velbekomme. Det lyder også som om det er bedst I har en fagmand til det. Bare surt når man gerne vil hygge sig.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
02. juli 2007 - 00:03 #14
Jep nup dem bare selv,og surt show for din ven..
Avatar billede kfz Nybegynder
02. juli 2007 - 00:57 #15
hvor i landet bor du? er muligt jeg kan kigge på det, hvis du bor i nærheden. Ang. point, læg selv et svar og accepter det.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. juli 2007 - 01:26 #16
Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
11. august 2007 - 17:41 #17
kfz. Jeg bor i Viborg.
Avatar billede kfz Nybegynder
11. august 2007 - 19:21 #18
ok bor i valby, så det er ikke så aktuelt. Har du sendt grafikkortet til rep.?