Avatar billede casperlp Nybegynder
01. juli 2007 - 02:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SIkkerhed på Fjernskrivebord

Hejsa

Jeg har oprettet fjernskrivebord på min Windows XP pro derhjemme, som fungerer som min server..

Jeg har en fast IP-adresse og åbner de rettere portet på min router for at kunne bruge Windows XP fjernskrivebord..

Det betyder at jeg fra min bærbar eller en anden windows via fjernskrivebord bare kan skrive min IP-adresse, hvorefter den ber om brugernavn og password. Herefter kan jeg fjernstyre mit hjemmecomputer..

Mit spørgsmål er nu. Dette er jo ikke særligt sikkert, da alle mit vil kunne hacker sin ind på min maskine.. Hvordan sikrer jeg det. Kan jeg sikker mit fjernskrivebord, så det kun er min bærbar der kan lokke på?? eller hvordan skal jeg ellers sikker mit fjernskrivebord.

Kunne godt bruge en sikkerhedsguide fra jer til dette..
Avatar billede screem_brille Novice
01. juli 2007 - 02:10 #1
RDP er allerede krypteret, vil du sikre dig endnu mere, laver du først en VPN forbindelse, og der angiver du så præcist de IP adresser der kan logge har adgang, udover selvfølgelig brugernavn og kode, men det begrænser mulighederne for dig selv også, personligt er jeg ikke bekymret over RDP til private maskiner, taler vi firmaer, så VPN løsningen.
Avatar billede casperlp Nybegynder
01. juli 2007 - 12:45 #2
Hvordan laver jeg en VPN forbindelse. Har nemlig et lille firma. Hvor jeg gerne skulle kunne få fat i mine oplysninger hjemmefra..

Det er fint nok det begrænse mine egne muligheder. Kræver VPN forbindelsen at den maskine man logger på fra har egen ip-adresse. Skulle nemlig gerne kunne logge på fra min bærbar via 3 mobilbredbånd, så vidt jeg ved tror kan man ikke fast ip-adresse igennem der..
Avatar billede screem_brille Novice
01. juli 2007 - 12:49 #3
du kna ikke gøre det hvis du vil have adgang fra en 3 telefon,der har du dynamisk ip.
Avatar billede casperlp Nybegynder
01. juli 2007 - 13:39 #4
Det er nu ikke telefonen, men jeres mobile bredbåndsmodem. Men der kan du heller ikke få statisk ip-adresse.

Det vil sige, at sikkerheden ikke kan blive større end RDP eller er der en anden måde at sikker fjernskrivebordet på.

Altså har en bærbar(vista) der er på internettet via mobil bredbånd(3), hvorfra jeg anvende fjernskrivebord fra min hjemmecomputer(xp pro), der er koblet på internettet via en belkin router.

Det kører fint med windows eget fjernskrivebord, føler bare ikke det er sikkert nok. Er der en måde hvorpå det kan blive mere sikkert. Jeg er egentlig så nervøs for de oplysninger der bliver sent over nettet. Mere nervøs for andre skal tage kontrollen over hjemmecomputer..
Avatar billede screem_brille Novice
01. juli 2007 - 13:52 #5
RDP protokollen ER krypteret.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2007 - 20:27 #6
Microsoft anbefaler faktisk at man ikke begynder at bruge yderligere krypterings metoder når man benytter sig af RDP.
Det vil både gøre forbindelsen langsomere, og er unødvendigt.

som screem brille skriver, så er RDP krypteret i forvejen.
Avatar billede casperlp Nybegynder
01. juli 2007 - 20:53 #7
Ja I har sikkert ret.

Føler bare at hvis folk kender min ip-adresse mangler de bare at byde mit brugernavn og password for at kunne styre min hjemmecomputer..

Men hvis I mener at RDP er rigeligt sikker i forvejen stoler jeg på dette.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2007 - 21:17 #8
Det drejer sig bare om at du har et meget sikkert password.
nu tænker du sikkert "åh nej" noget med xcv9342097ur  som man aldrig kan huske alligevel.

MEN det behøves ikke være så svært at huske.

opret en simpel huskeregel:  Jeg er min mors datter, Født i 1902
dette kan kortes ned til      Jegerminmd,F1902

Og det bliver med garanti ikke noget folk får gættet sig frem til.
En lang sætning er lige så god i et password som et komplekst password.