Avatar billede birkebjerg Nybegynder
30. juni 2007 - 21:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ekstern tuner

Jeg skal have et S-Video signal fra mit videokamera ind på min bærbar. Jeg har dog besluttet at jeg lige så godt kan finde et kort med tuner. Det skal bruges under Windows XP.

Jeg har kigget på TerraTec Cinergy Hybrid T USB XS
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?LinkID=2824&ID=255102

Hvilket også giver mulighed for at optage digitalt tv, hvilket ikke er vigtigt.

Har dette hardware encoding?

Ved software encoding hvor stort processor forbrug kan jeg forvente når jeg har en 1,8 Pentium M. Det er træls hvis blæseren skal køre under optagelse

Er der andre eksterne kort der kan anbefales til under 1000kr?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 02:52 #1
<Har dette hardware encoding?> Det kan du være ganske sikker på det ikke har. Har kamera og bærbar ikke firewire?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 03:04 #2
har du kigget på denne: http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvrusb2.html

eller

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=171223

Ulempen ved eksterne tunere/mpeg-kort er at de ikke altid kan gå op i en ret høj opløsning, samt at disse sjældent har hardwareencoder. Den øverste har i hvertfald hardwareencoder.

Jeg tror de fleste softwarebaserede tv/mpeg-kort forlanger fuld skrue af din PC. Bemærk i øvrigt at du kan støde på problemer med at harddisken i din bærbare måske ikke kan følge med i høje opløsninger.
Avatar billede birkebjerg Nybegynder
01. juli 2007 - 19:56 #3
Den er et kamera med bånd som jeg har fået, så ingen firewire mulighed. Du skal have tak for hjælpen. Jeg satser på WinTV-PVR-USB2. Ligger du et svar?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 20:01 #4
Det kommer her. Put selv et svar og tag nogle af pointene.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. juli 2007 - 14:04 #5
Husk at lukke.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. juli 2007 - 01:23 #6
Tak for point.