Avatar billede s_kirch Nybegynder
30. juni 2007 - 19:59 Der er 4 kommentarer

Brænding af kamera-optagelse til dvd

Hej

Jeg har et problem med brænding af en kamera-optagelse fra mit Sony kamera.

Optagelsen er på 74 minutter, men når jeg forsøger at gøre det med den software som er med kameraet, kan det ikke være på en 120 min DVD - skal så bruge 2. I stedet har jeg forsøgt at lægge det over på harddisken og brænde herfra via Nero, men så er lyden i meget dårlig kvalitet... Er der nogen herinde som har forslag til hvor fejlen ligger?

På forhånd tak :o)

Søren Kirch
Avatar billede norbert_ Nybegynder
30. juni 2007 - 20:03 #1
Hvad er det for et kamera? Er det et DVD-kamera, eller er det med DV-bånd?
Hvadfor programmer bruger du?
Avatar billede s_kirch Nybegynder
30. juni 2007 - 23:11 #2
Hej igen
Det er et Sony DCR-SR50E kamera. Jeg ved ikke lige hvad du med mener DV-bånd, men optagelse sker på VHS bånd i lille format.
Brænderprogrammet er Nero 4 Essentials.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
30. juni 2007 - 23:35 #3
Lægger du det over på harddisken via Nero?
Avatar billede s_kirch Nybegynder
01. juli 2007 - 11:10 #4
Hej igen
Det lægges ikke over på harddisken via Nero, men når optagelsen afspilles på pc'en så er lyden fin. Det går først galt når det brændes over på dvd, så lyder det som om der 'spoles' i lyden :o/