Avatar billede casperlp Nybegynder
30. juni 2007 - 18:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flere brugere på C5

Mit svigerfar har et lille firma, hvor der kører C5 light 1.80. Dette har været installeret på en maskine, men en bruger og det har virket fint indtil nu.

Nu vil han gerne have at de kan arbejde to personer på C5 programmet samtidig og har derfor købt en flerbruger licens.

Spørgmålet er nu hvordan sættes det op. Har læst andre steder at man bare skulle share C5WIN-mappen på netværket og lokke på den vej.

Problemer er bare at den kommer op og melder fejl.

        "Message file\:\\ork\c5win\c5txtdat.* missing".

Her er det underlige at der at server ikke hedder ork, men work og at c5txtdat.dk eksitere i mappen.

Læste en sted her på experten at hvis C5 var under 2.0 version skulle man kopier alle filerne i C5WIN over på klient maskine under windows\system.. Dette hjalp ikke.

Den ene maskine kører vindows xp home og den anden pro. Hvis det skulle have en betydning..

Er der nogen som har et konkret løsnings forslag for dette. Det er jo trods alt et gammelt program efterhånden..
Avatar billede up2nogood Nybegynder
30. juni 2007 - 19:04 #1
Hejsa,

Du skal lave et netværksdrev der peger på C5 mappen.
Lav feks X: der peger på file:\\work\c5win\. Som du har opdaget kan C5 ikke finde ud af netværksstier.
Hvis C5 melder fejl om at DLL filer mangler, kan disse typisk kopieres fra en undermappe og ud i C5 roden, så burde du være kørende.
Avatar billede casperlp Nybegynder
30. juni 2007 - 21:40 #2
Tak for hjælpen.. det virkede