Avatar billede mtox Nybegynder
29. juni 2007 - 23:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oprette forbindelse til ekstern harddisk via LAN

Hej

Jeg har en ekstern harddisk fra Plextor, som er tilsluttet min router. Da jeg havde XP fungerede det perfekt, og jeg havde ingen problemer med at få adgang til denne.

Efter jeg har opgraderet min computer til vista, virker det ikke længere. Jeg kan stadig se harddisken og undermapperne, men når jeg forsøger at oprette forbindelse, promter den mig for et brugernavn og en adgangskode!

Jeg har forsøgt med såvel min vista brugerkode, og en brugerkode jeg har oprettet på harddisken, men ingen af delene virker!

Nogle der kan fortælle mig, hvordan jeg får adgang til min eksterne netværksharddisk gennem vista?
Avatar billede osigaard Nybegynder
29. juni 2007 - 23:56 #1
Hvad brugernavn og adgangskode! brugte du under XP, når du skulle på den eksterne harddisk ???    Prøv med dette brugernavn og adgangskode!
Er du logget på Vista med Administrator rettigheder ??
Avatar billede mtox Nybegynder
30. juni 2007 - 10:20 #2
Jeg skulle ikke bruge brugernavn og adgangskode for at komme på harddisken via XP!

Og jeg har som sagt forsøgt med min brugernavn/adgangskode til den bruger der er opretttet i Windows, og til de brugere/adgangskoder der er oprettet på harddisken, og det er ingen af dem!!

Og ja, jeg er administrator på computeren.

Derfor er jeg totalt lost. Udover at jeg forskellige steder via google har set, at andre har haft samme problem, dog uden at kunne se hvad løsningen er!
Avatar billede corleonedk Nybegynder
02. juli 2007 - 14:54 #3
Opret en bruger med login på din xp maskine,så skulle det virke igen.
Avatar billede mtox Nybegynder
28. januar 2008 - 12:22 #4
Lukker...