Avatar billede mkiii Nybegynder
29. juni 2007 - 20:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ip til linksys access point

Hej som topic.

har en linksys WAP54G access point. som jeg gerne ville logge på.

under installationen kan man som jeg har forstået selv give den en ip adresse. (standard skulle være 192.168.1.245 og ham it manden jeg havde til at sætte den op, har skrevet at han har fået 192.168.1.250.)

Men jeg kan ikke logge på den - hvordan gør man skulle det ikke bare være http://192.168.1.250

eller er det ligesom cybercity routeren med 10.0.0.1:2033
Avatar billede osigaard Nybegynder
29. juni 2007 - 21:19 #1
lav en netkabelforbindelse mellem din computer og WAP54G,i dit browsers adresselinie indtaster du 192.168.1.245 eller 192.168.1.250, du skal jo ind på konfigurationssiden for at sættte acces point op.
Det sidste du gør, inden du forlader opsætningssiden, er at give acces point en ny ip adresse, som skal ligge i samme adresserum, som din router uddeler i.
Jeg tror ikke på at du får en router der eks. har ip 10.0.0.1 til at snakke med et acces point med ip 192.168.1.245, de kan ganske simpelt ikke se hinanden/snakke sammen.
Avatar billede mkiii Nybegynder
29. juni 2007 - 21:29 #3
da jeg havde en dlink router som hed 192.168.0.1 kunne jeg fint "snakke" med den, selvom cybercity router er 10.0.0.1

det virker også fint nu. det eneste er jeg ikke kan komme ind på konfig. siden og åbne en port.
Avatar billede osigaard Nybegynder
29. juni 2007 - 21:53 #4
Og du kan vel heller ikke se, hvilken ip acces point har?
acces point videregiver vel blot IP adresser uddelt af CC router.
Dette kan kontrolleres ved i komandoprompt at skrive  ipconfig /all.
Hvis du sætter kabel mellem computer og Acces point, og giver acces point en ny defaukr ip i det adresserun sum routeren kører i, vil du fremover også kunne tilgå konfig. siden. eks.:ip 10.0.0.2
Avatar billede osigaard Nybegynder
29. juni 2007 - 21:55 #5
defaukr=default
Avatar billede mkiii Nybegynder
30. juni 2007 - 08:15 #6
okay kan godt være det er mig som helt har misforstået noget.

Som det virkede før havde jeg to routere en Zyxel og min Dlink. Her havde jeg åbnet alle porte i zyxel og så kun dem jeg brugte i min dlink.

Men nu virker har jeg kun min Zyxel router og mit Linksys accesspoint - så skal alle indstillinger måske laves i zyxel ? det virkede iværtfald da jeg åbne en port i den nu ?
Avatar billede osigaard Nybegynder
30. juni 2007 - 13:27 #7
Linksys WAP54G access point, er som navnet siger, et access point, der er ingen router indbygget, WAP54G tilføjer blot din Zyxel router en trådløs antenne.
Skulle da have haft et access point med indbygget router, skulle du have haft eks. Linksys WRT54G
Avatar billede mkiii Nybegynder
30. juni 2007 - 15:45 #8
okay jamen så er det fint, så er det jo bare i min zyxel router jeg skal sætte op. mange tak for hjælpen. laver du et svar så du kan få nogle point.
Avatar billede osigaard Nybegynder
30. juni 2007 - 16:28 #9
ping det er her