Avatar billede rebel_penguin Nybegynder
28. juni 2007 - 17:33 Der er 3 kommentarer

Hvilket sprog skal anvendes til at hente odds fra bookmakere?

Jeg har for nyligt lanceret en live score fodbold side (endnu en i raekken kann man vist roligt sige:)).

I den forbindelse vil vi gerne lave et setup med udvalgte bookmakere hvor vi henter odds fra de forskellige kampe. Disse skal saa kunne vises sidenloebende med opdateringerne fra kampene (se evt. www.livegoals.com for at faa en ide om setup).

Hvilken teknologi er smartest til at lave dette setup. En hurtig sql ville naturligvis kunne klare det, men ved ikke om der er forskellige sikkerhedsissues der saa opstaar?

En anden mulighed er XML som man hoerer saa meget godt om. Har dog absolut ingen erfaring med dette (skal forresten beklage hvis spg havnet i forkerte kategori - xml virkede som bedste bud).

Vi vil naturligvis gerne have en loesning der er nem at spise for bookmakerne, dvs. undgaa de store sikkerhedsrisikoer fra deres side, samtidig med at vi gerne vil vaere i stand til at lave setup med forskellige bookmakere uden at skulle lave aendringer hver gang.

Evt. Tanker, loest og fast, og anbefalinger til hvilke vej vi skal gaa, modtages med kyshaand.

Tak,

Mvh,

rebel_penguin
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2007 - 23:01 #1
Jeg antager at du har en aftale med bookmakerne.

De stiller vel saa et interface til raadighed typisk SOAP/HTTP eller raa XML/HTTP.

Du laver saa et program som sender HTTP request til dem, parser resultatet
og gemmer det i database.

Din web side henter saa fra database.

Du kan ogsaa lade din web side hente direkte fra dem, men saa faar de nok for
mange requests.

Hvis du bruger en validerende XML parser, saa er det helt styr paa indholdet
d.v.s. ingen sikkerheds risiko.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2007 - 22:26 #2
OK ?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2007 - 02:56 #3
??