Avatar billede kinn Nybegynder
28. juni 2007 - 10:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Cisco Catalyst 3500-XL opsætning af 802.1Q Trunk på port

Jeg har et Cisco cluster i dag som er sat op med Vlan.... nu vil jeg så sætte en Cisco AP1100 op med 2 SSID på med hver sit Vlan .
Jeg mener at AP1100 er sat rigtigt op men på mine Switche kan jeg ikke aktiverer 802.1Q Trunk på mine porte og det er det jeg mangler for at mit AP kan bruge multi Vlan ......
Hvad mangler jeg, jeg har selfølgelig muligheden for at vælge 802.1Q Trunk på porten men efter at have klikket på OK springer den tilbage til  Static Access
Avatar billede olly Nybegynder
28. juni 2007 - 12:54 #1
Trunking skulle du gerne kunne aktivere med:

conf t
int xxx/xxx
no switchport access vlan
switchport trunk encapsulation dot1q
switchport mode trunk

Så skulle det gerne virke
Avatar billede kinn Nybegynder
28. juni 2007 - 13:29 #2
Jeg har fundet ud af at det er den nye Explorer 7.0 eller Jawa som har drillet for efter at have lukket ned for browseren og connectet igen viser den porten som 802.1Q så den har været sat rigtigt hele tiden.... Men nu er problemet så at jeg ikke kan komme på netwærket gennem mit AP .... Jeg kan se at den kobler op men får ingen IP fra DHCP ...
Avatar billede kinn Nybegynder
06. februar 2008 - 10:32 #3
Lukker