Avatar billede rah123 Nybegynder
27. juni 2007 - 23:31 Der er 3 kommentarer

tællings system!

Hej,
Jeg vil høre om der er nogen som kender hvordan men kan bruge et stregkode læser med access!

Vi er en lille forening som skal holde sit årsmøde og i den forbindelse vil vi lave adgangs kort med stregkode som skal inholde land, alder og gruppe alle disse informationer kommer fra et access database, jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, det er kun noget jeg har høret at det er muligt. Hvis der er en som kender lidt til det må de meget svar.
Avatar billede roenving Novice
28. juni 2007 - 01:30 #1
Hvis du køber en stregkode-læser kan den det hele, når du får den ind ad døren ...

-- så skal du bare finde en fornuftig metode at generere koderne på kort og behandle dem ved aflæsning !-)
Avatar billede rah123 Nybegynder
28. juni 2007 - 07:57 #2
tak for den hurtige svar, dvs. når jeg køber stregkode-læser så følger der program med som kan lave det hele.

så nævner du at jeg skal finde en fornuftig metode til generere koderne, er det noget du evt. kan hjælpe med???
Avatar billede roenving Novice
28. juni 2007 - 13:50 #3
-- der findes simpelthen fonts, der er stregkoder, søg f.eks. efter EAN-13 (hvis det ikke også findes i pakken, der følger med læseren !-), og så kan du få udskrevet koderne med en almindelig printer ...

-- det med at gøre det fornuftigt, handler om at du jo så skal generere nogle dokumenter, selv har jeg klaret det med en simpel fletning til visitkort, men så skulle jeg mere eller mindre manuelt koble de forskellige numre med de personer, der fik kortene, det kan selvfølgelig laves i ren kode f.eks. i Access, men med et begrænset antal er det nok for mange ressourcer at kaste efter det ...

-- og så skal du sørge for, at du har en indtastnngsformular åben, at det relevante felt er i fokus, så kører det helt selv, da den læser, jeg har haft i hånden også medsendte en linjeskift-karakter, så du kan placere en klik-/enter-event i feltet !o]