Avatar billede kim-hansen Nybegynder
27. juni 2007 - 22:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Core2Duo E6600 overclock skader?

Har sådan en lille Core2duo E6600 processor som normalt kør med 2,4 ghz og har clocket den til ca 3,1 ghz... den ligger på ca 47 grader ved max belastning...

Kan der opstå skader eller er det bare gratis kraft der ligger gemt i den?
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2007 - 22:25 #1
Når først du har fået det til at køre stabilt ved en så lav temperatur, er risikoen meget lille for skader. Jeg har overclocket alle de CPU jeg har haft de sidste 10 år uden OC-skader. Derimod har et lynnedslag i bygningen ristet en CPU.

Så glæd du dig bare over den gratis kraft.
Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
27. juni 2007 - 23:11 #2
hmm jeg har også sådan en cpu hvordan oc´er jeg sådan en?
jeg er nok lidt en lille smule dum til den slags hehe
Avatar billede hep_ Nybegynder
01. juli 2007 - 08:24 #3
Monster, find dine hardware data og google og læs en masse (desværre):

hér er et eksempel på hvad google kan give dig, det er sådanne forums (og der er masser), hvor man virkelig kan læse sit hardware at kende:

http://forums.hexus.net/showthread.php?t=110267