Avatar billede ionman Nybegynder
27. juni 2007 - 20:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valg af motherboard

Hej ville gerne lave mig en ny pc, den skal primær bruges til gaming og skal helst være rimmelig stille. men jeg kan ikke helt lure mit valg at motherboards. så her er et par sprøgsmål om det:

1. - hvad er egentlig forskellen mellem p35 og G33 chipset? -altså hvad vil det sige at G33 har integreret gpu.. vil samme resultat ikke kunne opnås gennem et grafikkort ?

2. -Er det værd at vente på X38 chipset eller bliver det alt for dyrt til en rimmelig billig gaming pc.

3. I forlængelse af sprøgsmål 2 er den nye pci express 2.0 standart som X38 tilbyder værd at vente på ?

jeg kigger på disse nye chipset da jeg gerne vil kunne opgradere når de nye CPUer kommer næste år.

så jeg tænkte på at købe et fremtidsikret motherboard med en rimmelig bililg cpu + ram (ddr2) og et tilhørende "badass" grafikkort.

Når de nye cpuer kommer vil jeg kunne skifte mine ram ud til ddr3 (som helts skulle være faldet lidt i pris til den tid) og cpuen ud til den nye som intel kommer med

håber der nogle som har lidt indput

Hilsen
Ionman
Avatar billede ionman Nybegynder
27. juni 2007 - 20:22 #1
sry kan se jeg lige fik skrevet det lidt for hurtigt .. så der er sneget et par fejl ind hist og pist. hvor er min edit funktion :/
Avatar billede huset Praktikant
28. juni 2007 - 07:22 #2
1.
hvad er egentlig forskellen mellem p35 og G33 chipset? -altså hvad vil det sige at G33 har integreret gpu.. vil samme resultat ikke kunne opnås gennem et grafikkort ?

Svar
Integreret GPU betyder bundkortet kommer med et onboard grafisk løsning. Denne egner sig ikke til tunge applikationer, spil i høj opløsning osv, men virker fint i det daglige. Forskellen mellem de 2 er ikke noget du skal tænke SÅ dybt over. Eneste væsentlige forskel er det integreret grafiske chip. Dog har visse test vist, at G33 lider lidt i forhild til P35 pga chippen. Da du stiler efter penryn så vent til X38 kommer på markdet ellers tag P35 som har et bedre chipset i OC øjemed.

2. -Er det værd at vente på X38 chipset eller bliver det alt for dyrt til en rimmelig billig gaming pc.

Svar
Er givet ovenfor. Prisen kan vi gisne om, men er du hardcore nørd, så vent på X38.
Avatar billede ionman Nybegynder
29. juni 2007 - 14:44 #3
tak for svaret . men kan du også hjælpe min ang pci express 2.0 standart er det det nye eller kommer der først kort til det om et års tid ?
Avatar billede huset Praktikant
29. juni 2007 - 14:53 #4