Avatar billede wakko Nybegynder
27. juni 2007 - 16:57 Der er 1 kommentar

Script til gratis hostingside

Hejsa

Efter lang tids spekulation har jeg besluttet mig for at oprette en side med en smule gratis diskplads, hosting og subdomain til de trængende.

Hvis det nu var jer der skulle have gjort det, hvordan ville i så lave selve oprettelses (og slette) funktionerne?

Jeg vil gerne stille PHP til rådighed, (håber senere at kunne få penge til en 2003 Web edition, og derved stille ASP.NET til rådighed) så slipper nok heller ikke for MySql - men det kan vel laves vha. et SQL kald, af en eller anden slags.

Desuden, hvis der er nogle rigtig hardcore - ved i hvordan man laver subdomainsystemet? Kan man lave en form for stjerne-forward på alle subdomains til ens computer, og derefter checke om der eksisterer et directory med samme navn?

På forhånd tak
Kristian
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. juni 2007 - 08:10 #1
Man kunne lave stjerne alias, så alle subs bliver modtaget på serveren.
Så kan du lave en vhost til alle ny oprettede subs.
De subs som ikke har en vhost, smides så bare til din default forside.
Ang. oprettelse, så ville jeg smide en oprettelse i en database og så have et cronjob som tjekker hvert 5 minut f.eks. og laver selve oprettelsen efterfølgende.
Husk hver bruger skal have ftp, web, mysql og måske også emails.