Avatar billede _pollux_ Nybegynder
26. juni 2007 - 19:32 Der er 4 kommentarer

Skærm får ikke signal

Jeg har nu prøvet alt hvad jeg kan komme i tanke om, desværre uden held. Har også læst andre spørgsmål her på siden, men har ikke kunne bruge nogle af deres svar til at få min comp. til at virke. Håber i kan hjælpe mig!

Jeg har for nylig installeret vandkøling på mit Abit IS7 MB og ATI Radeon 9600XT. Da systemet igen blev sat i kabinettet, ville det ikke starte op. (MB får strøm, men signal bliver ikke sendt til skærmen, den står bare og blinker som om den er i standby).

Har prøvet at forbinde en grøn og en sort ledning fra strømforsygningen, og den starter.
Når jeg tænder computeren, starter CPU og MB-blæser (som jeg efterfølgende har sat på igen, for at udelukke at vandkølingen skabte problemer.)
Jeg har også prøvet at sætte et andet grafikkort i, det starter også op, men sender intet signal til skærmen. (hvis jeg tager skærmstikket ud af computeren, viser skærmen "No Signal").

Har også prøvet at starte men kun 1 ramblok, også uden succes.
Højttaleren i kabinettet udsender desuden ikke noget beep ved start, som den plejer at gøre.

Håber der er nogle af jer der har en løsning på, hvorfor min skærm ikke modtager signal fra computeren.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2007 - 19:39 #1
Tjek at der ikke er noget der kortslutter inden i kabinettet.
Kan gætte mig til at du har haft bundkort ude?
Tjek om der er en af monteringsskruerne der har kontakt et sted den ikke skal have kontakt = kortslutter.

Læg venligst mærke til at når jeg skriver kortslutter, så er det ikke ensbetydende med at du har brændt noget af! :)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
28. juni 2007 - 09:47 #2
jeg ville prøve at resette bios via jumper (der sidder en jumper ved siden at batteri på motherboard) denne jumper skal lige flyttes så den resetter og så flyttes tilbage igen. (se evt. bnundkorts manual)
Avatar billede slasher72 Nybegynder
30. juni 2007 - 15:28 #3
jeg vil tro det er strømforsyningen som ikke klarer at levere nok strøm til MB, test med
et annet PSU så vil jeg tro du får billede igen.
Avatar billede _pollux_ Nybegynder
10. juli 2007 - 15:44 #4
Har haft MB ude igen, ser ikke ud til det er sat forkert i.
Har prøvet at resette MB vha. jumper.
Har desværre ikke nogen anden PSU at prøve med, men blæsere på CPU og MB starter, og blæser i PSU starter også.
Desværre alt sammen uden resultat.

-Der kommer dog ikke noget "beep" ved startup, så er i tvivl om processoren overhovedet starter, eller det kun er køleren?
Er der nogen måde at finde ud af det på?