Avatar billede ldrada Nybegynder
26. juni 2007 - 15:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

USB device detected men virker ikke

Hej,
Jeg har købt et Logitech Precision gamepad til at spille snes9x med, men gamepaddet virker ikke.

Eller rettere sagt, det virker ikke på min installation af Windows XP.
Problemet er at det bliver detected og driverene installeres helt fint af Windows, ingen problemer der - Men UANSET HVAD jeg gør, så vil absolut ingen af knapperne (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) eller axiserne (x, y) virke. Alt callibration og configuration software jeg har prøvet, kan absolut ikke se at jeg trykker på knapperne.

Jeg har søgt internettet tyndt for løsninger, men ingenting virker. Jeg har prøvet at afinstallere driverene, installere dem manuelt igen, reboote, etc. Knapperne reagerer bare ikke.

Her kommer det sjove i det - dog. Når jeg booter i FreeBSD og kører "usbhidctl -al -f /dev/uhid1", så kan den meget fint bemærke at jeg trykker på knapper, ned til mindste detalje.

Nogle løsningsforslag?

Et par andre mennesker som har haft det samme problem, er kommet frem til at der måske er nogle conflicts enten i software eller hardware.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juni 2007 - 15:43 #1
Er det en USB2 port du benytter?
Muligvis er USB1 ikke nok i Windows.
Avatar billede ldrada Nybegynder
26. juni 2007 - 15:46 #2
Ja, det er USB2.

System:
Asus p5ld2
Intel Core 2 Duo, 1.83GHz
1GB RAM
Windows XP Pro SP2
Avatar billede ldrada Nybegynder
26. juni 2007 - 15:47 #3
Har prøvet alle de USB ports jeg har. De virker allesammen korrekt, da jeg normalt har både tastatur, mus, ipod og telefon tilsluttet til dem. Har prøvet at fjerne alle USB enheder pånær gamepaddet, og det virker stadig ikke i min Windows.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juni 2007 - 15:54 #4
Det lyder da godt nok vildt underligt. :o\
Prøv evt. med en systemgendannelse til lige inden du installerede driveren første gang. Prøv så dette: http://www.young-andersen.dk/tips.html#sfc

Når sfc er overstået, prøv så igen at installere driveren, men sæt ikke gamepaden til, før du enten bliver bedt om det af installationen, eller installationen er helt overstået.
Avatar billede ldrada Nybegynder
27. juni 2007 - 23:06 #5
sfc /scannow siger:

Windows File Protection could not initiate a scan of protected system files.

The specific error code is 0x000006ba [The RPC server is unavailable.].

Men jeg vil lige prøve at afinstallere driveren, etc.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
27. juni 2007 - 23:58 #6
Prøv dette:
Klik på Start > Kør, skriv  SERVICES.MSC  og tryk Enter.
Find den service som hedder RPC (Remote Procedure Call), højreklik på den og vælg Egenskaber.

Fortæl hvad der står under Start type.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. juni 2007 - 00:00 #7
Er du godt beskyttet hvad virus og spyware angår, og har du fået scannet din computer igennem for nylig?
Avatar billede ldrada Nybegynder
28. juni 2007 - 00:34 #8
Ja da. Jeg renser tit andre folk for spyware, og virus har jeg ikke haft siden '98.

RPC er started og automatic.
Avatar billede ldrada Nybegynder
28. juni 2007 - 00:35 #9
Det hjalp ikke at afinstallere driverene og installere dem igen, har dog siddet de sidste par timer i FreeBSD og spillet Super Mario Brothers i zsnes med controlleren. =)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. juni 2007 - 00:41 #10
Ok. Prøv så dette:

Start > Kør skriv  CMD  og tryk Enter.
Skriv  CHKDSK /R  og tryk Enter.
Skriv  J  og tryk Enter.
Skriv  EXIT  og tryk Enter.
Genstart og rør ikke tastaturet.

Når kontrollen er slut og computeren har genstartet, prøv da at køre SFC scanningen igen.

Løste det ikke problemet tror jeg du skal ud i en reparation af Windows. Det kan vi evt. vende tilbage til, hvis du er usikker på metoden.
Avatar billede ldrada Nybegynder
28. juni 2007 - 06:31 #11
Jeg tager til tyskland nu og frem til den 2. Juli. Indtil da er spørgsmålet på frys =)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. juli 2007 - 21:03 #12
Var det 2. juli i år?
Det begynder altså at blive lidt småkoldt. ;-)
Avatar billede ldrada Nybegynder
08. juli 2007 - 01:41 #13
Undskyld.
Jeg forsøger mig med dit forslag inden jeg går i seng i nat.
Avatar billede ldrada Nybegynder
22. juli 2007 - 13:14 #14
Har lige prøvet chkdisk, og har prøvet at google efter min fejl (The RPC server is unavailable), men ingen af de løsninger som jeg har fundet frem til har virket. sfc /scannow vil ikke køre.
Avatar billede ldrada Nybegynder
22. september 2007 - 20:27 #15
Jeg har nu også forsøgt at installere Windows på en frisk harddisk, og controlleren vil stadig ikke virke, hverken før eller efter jeg har installeret Logitech drivere. Og det virker altså også stadig fint i både Linux og FreeBSD :)
Avatar billede ldrada Nybegynder
18. august 2010 - 13:33 #16
Nogen der vil have point for denne? Så læg et svar.
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. januar 2015 - 12:12 #17
lukker hængende spørgsmål