Avatar billede cpetersen Nybegynder
24. juni 2007 - 22:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mysteriet om grafikkortet på T60

En af mine kammerater har en IBM-Lenovo T60, model 2008-w9s, 1,5GB ram, Win XP Pro SP2 inkl. alle updates, og med et ATI radeon X1300 grafikort. Det er ihvertfald hvad den viser i display preferences samt når man kører dxdiag fra Run. Men ifølge IBMs hjemmeside skulle den model have et X1400 kort med 128 MB Ram??? Kan der godt være fejl på deres hjemmeside? Noget andet og endnu mere mystisk er at den i display preferences og dxdiag siger at grafikkortet har 512MB ram??!!! Kan det passe? Har også prøvet at installere Vista på den (som iøvrigt kører fint) og der viser den også at grafikortet har 512MB ram. Jeg troede slet ikke at man kunne få det grafikort med 512MB. Eller viser den forkert???
Avatar billede venturer Nybegynder
24. juni 2007 - 22:47 #1
Hvor meget fysisk ram viser Windows at den har til rådighed?
Der er mange bærebare der bruger det at låne lidt af system hukommelsen for at lægge det oven i grafikkortets eget ram.
Avatar billede cpetersen Nybegynder
24. juni 2007 - 22:49 #2
Den har 1,5GB normal ram. Og siden grafikkortet er et separat kort, burde det vel ikke låne af hoved-ram ligesom de integrerede grafikkort f.eks Intel GMA 950 ?
Avatar billede venturer Nybegynder
24. juni 2007 - 22:52 #3
Det kan de nu sagtens. 128MB eget ram samt x antal MB fra systemet. Dét er set i mange modeller.
Men hvis ikke det ser ud til at der "mangler" noget til system kan jeg ikke lige komme på hvad der bliver vist forkert.
Avatar billede cpetersen Nybegynder
24. juni 2007 - 23:04 #4
ok, det anede jeg ikke at de kunne..
Avatar billede cpetersen Nybegynder
10. januar 2008 - 11:22 #5
lukkes