Avatar billede jwalk Nybegynder
23. juni 2007 - 09:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Asus bærbar skærm ikke fuld bredde

Hej,

Jeg har købt en ny bærbar ASUS pc A6F, hvor jeg oplever et problem som desværre ser ud til at være permanent nu.

Når vi starter pcen kan den finde på at sætte en streg over den nederste linie på skærmen, efterfølgende er ca. 1/5 af højre del på skærmen hel sort. Når windows starter op fylder windows resten ud men, den nederste linie forbilver "mærkelig" og den højre 1/5 del er hel sort.

Ellers kører pcen som den skal, men det er surt at have en 16/9 skærm når den kun udnytter hvad der svarer vel til en 12 tommer skærm.
Nogle gange hjælper det at slukke pcen og lad den stå et par timer, og så er skærmen normal igen og udnytter hele fladen.
Men desværre har det nu stået på et par dage, så er nogle gode ideer ?
Avatar billede screem_brille Novice
23. juni 2007 - 09:18 #1
dvs selve billedet med skrivebordet mangler også i den 1/5 af skærmen ? hvis ja, så skal den til service.
Avatar billede jwalk Nybegynder
23. juni 2007 - 09:29 #2
Nej hele er normal dvs. jeg kan se min proces linie i bunden start knappen og ude til højre har jeg de aktive programmer, samt klokken yderst.
Men windows udnytter ikke hele skærm fladen på pcen. Så den udnytter som sagt ikke 1/5 af skærmen til højre og nederste linie ser "mærkelig" ud. Det betyder jo så at proces linien lige er skubbet en linie op.
Avatar billede huset Praktikant
23. juni 2007 - 09:42 #3
Avatar billede peet-49 Novice
23. juni 2007 - 09:55 #4
På nogle skal du aktivere fuld skærm i bios.
Avatar billede jwalk Nybegynder
24. juni 2007 - 20:31 #5
Hej igen,

jeg har forsøgt mig med nogle af mulighederne på kandu.

Hvad med aktivering fuld skærm i bios.
Er nogle ideer på hvordan jeg kommer i bios.
Hvilken tast skal jeg mon trykke på for at starte i Bios mode.
Avatar billede peet-49 Novice
25. juni 2007 - 08:30 #6
Du kommer i bios ved, at trykke F2 under opstart.
Avatar billede jwalk Nybegynder
25. juni 2007 - 20:22 #7
Jeg kan ikke se noget om aktivering af fuld skærm i bios.
Så den vej tror jeg ikke hjælper.

Nu er der så sket det, at den er tilbage i normal tilstand.
Jeg har haft den slukket i godt et døgn, og da jeg tændte den igen,
kom der ingen streg over nederste linie, og så kørte den.
Men mærkelig nok havde den ændret skærm størrelsen til 1024x768, hvilket ikke var opløsningen, da jeg slukkede pcen. Jeg tror den var 1280x1024 eller højere.

Så gode forslag eftersøges.
Jeg tør næsten ikke slukke den. Det kunne jo være det går galt igen :-)
Avatar billede peet-49 Novice
26. juni 2007 - 09:33 #8
Indstaller en ny driver til grafikkortet.
Avatar billede jwalk Nybegynder
11. februar 2009 - 21:04 #9
Jeg har stadig pc'en og den giver stadig samme fejl, nu hver gang den slukkes.
Avatar billede jwalk Nybegynder
11. februar 2009 - 21:15 #10
Lukker spørgsmålet