Avatar billede hugobart Nybegynder
22. juni 2007 - 18:04 Der er 4 kommentarer

Dual Channel på ASUS P5B MB

Jeg har 3*1 GB af samme ram.

Jeg har PT 2 af dem til at køre dual-channel på mit Asus P5B motherboard.

Sprøgsmålet er så om jeg kan smide den sidste block i og stadig køre dualchannel men så bare med en extra ram som single channel og vil det give mig en bedre performance?

Lars
Avatar billede ranglen Nybegynder
22. juni 2007 - 18:26 #1
Ja, memory controlleren slår over i asymmetric mode ved 3x1, dvs dual over de første 2GB og single på den sidste

Hvor meget ekstra det giver afhænger af dit forbrug. Hvis din pagefil ofte er brug, vil det give en del
Avatar billede hugobart Nybegynder
23. juni 2007 - 13:52 #2
Okay, cool! Jeg kan ikke nå at se det i startUp om det fungerer. Ved du om der er et stykke software der kan vise mig hvordan det kører ?
Avatar billede hugobart Nybegynder
23. juni 2007 - 13:52 #3
Oprest forøvigt et svar så du kan få point :)
Avatar billede krismort Nybegynder
12. august 2008 - 22:00 #4
Du skal proppe dem op i røven og så tilbage i motherboard så kører Ass-Synkront og dermed en hastighedsforøgelse :p

-KrisMort