Avatar billede mungojerrie Nybegynder
21. juni 2007 - 10:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bedste "Linux like" distro

Hej alle

Jeg vil gerne af med Windows og have fat på en go distro fra linux verdenen, dvs enten linux eller ubuntu

Jeg er selv programmør, så jeg vil gerne kunne kode i Java, PHP, og C#. Desuden skal jeg kunne afspille diverse film klip fra min Windows Media Center. Ligeledes skal det være nemt at skifte mellem trådløs netværk og kablet.

Hvad er jeres erfaring?
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. juni 2007 - 11:03 #1
Ved ikke om der er lavet et .NET framework til linux, men skal du teste det du koder i C# kräver det det. .NET er jo platformsafhängig. Ligeledes bliver der nok problemer WMC ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. juni 2007 - 11:05 #2
PS. Ubuntu er også linux.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. juni 2007 - 11:06 #3
Ubuntu er linux og en udemærket distribution også til det du ønsker. Jeg mener faktisk at .net er porteret, men husker ikkel ige navnet. Udover ubuntu kunne du kikke på

Fedora der er en god begynder dist.
Debian der især er god til servere. Meget stabil og problemfri når du holder dig inden for distributionen

Blot for at nævne nogle stykker. De fleste sidt. vil kunne det du ønsker med få tilføjelser at funktionalitet
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
21. juni 2007 - 12:31 #4
kan fortælle jeg har prøvet kort Ubuntu Studio, men kunne ikke få den til at skifte mellem kablet netværk og trådløs. Det trådløse virker dog upåklageligt....

Er der nogen der kender til Linux Mint?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
21. juni 2007 - 12:44 #5
Mht. .NET på linux findes det såkaldte Mono (www.mono-project.com)
Hvor godt det er, ved jeg intet om.
Avatar billede topsite Nybegynder
24. juni 2007 - 16:30 #6
Linux er langt fra windows, så hvis du forventer bare at kunne smide et linux dist. i og begynde at arbejde i det, tager du fejl. Det kræver en del tid at sætte sig ind i linux. Prøv at smid en Ubuntu eller SuSE (www.opensuse.org) på din maskine og test det :) En distro er en smagssag, hvorfor der findes så mange forskellige!