Avatar billede hejmeddigbabe Nybegynder
21. juni 2007 - 08:59 Der er 2 kommentarer

Default Auto formatering i Excel

Jeg har produceret en fil indeholdende data i csv format. Jeg åbner så denne fil i Excel og linker forskellige felter fra denne fil til et word dokument. Det gør jeg ved at bruge paste special og opret kæde.

Problemet opstår når jeg har et felt som kun indeholder tal (f.eks. 100,0), så fjerner Excel mit ",0" således at der bare står 100. Det dur ikke da formatteringen af felterne skal være på en bestemt måde. Jeg kan ikke ændre fomatteringen af csv filen, da den jo ikke kan indeholde formattering af tekst.
I de tilfælde hvor der er en enhed efter tallet (f.eks 100,0 kr.), fortolker Excel feltet som en tekst og ændrer ikke i det og det fungerer fint. Er der en måde hvorpå jeg kan ændre indstillingerne generelt i Excel således at den ikke omformaterer felterne automatisk. Eller kan man indsætte en eller anden smart karakter der gør at det bliver til tekst men som så bliver usynlig? csv filen bliver produceret fra et PHP script.
Avatar billede jkrons Professor
21. juni 2007 - 13:28 #1
Sæt ' (enkelt anførselstegn foran tallet, så opfatter Excel det som tekst. Det skal nok gøres i php scriptet.
Avatar billede hejmeddigbabe Nybegynder
21. juni 2007 - 14:18 #2
Jeg har netop prøvet dette. ' tegnet kommer så med over i word dokumentet. Det er ikke meningen. Andre ideer?