Avatar billede folk2003 Nybegynder
20. juni 2007 - 23:04 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Den Store Danske Encyklopædi - efter inst. kan prg. ikke åbnes

Jeg kan ikke åbne dette program. Hver gang jeg forsøger at åbne, får jeg blot en fejlmeddelelse om, at ~CRF353B.TMP har fundet en fejl og afsluttes. Informer Microsoft om fejlen osv. Når jeg forsøger igen er bogstaver og tal i fejlmeddelelsen blot ændret. Jeg har forsøgt med af- og geninstallation, men det hjalp ikke.
Nogen der kender problemet og dets løsning?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
21. juni 2007 - 00:14 #1
Jeg har haft den installeret - stor skuffelse. Det er ikke XP som er problemet.
Afinstaller hele molevitten og begynd forfra.
Avatar billede oggi Nybegynder
21. juni 2007 - 03:14 #2
Det er en opdatering til XP som laver fejlen.
Du skal gå ind på Microsoft update ( el. lign) og finde et hotfix, som hedder KB924867
Når dette er installeret, skulle du kunne åbne Encyklopædien uden problemer.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
21. juni 2007 - 09:16 #3
Jeg har haft afinstalleret og geninstalleret programmet. Men det hjalp ikke. Det omtalte hotfix er installeret på min computer den 26.09.2006. Når jeg forsøger at åbne programmet får jeg denne meddelelse "16-bit Windows-undersystem. System\CurrentControlSet\Control\VirtuelDeviceDrivers. Formatet for virtuel enhedsdriver i registreringsdatabasen er ugyldigt. Vælg luk for at afslutte programmet". Der er dog mulighed (også) for at ignorere denne meddelse. Gør jeg dette, så får jeg den onvenfor omtalte meddelelse.
Avatar billede oggi Nybegynder
21. juni 2007 - 20:50 #4
Prøv at geninstallere hotfixet EFTER installation af encyklopædien
Avatar billede folk2003 Nybegynder
21. juni 2007 - 23:08 #5
Det har jeg prøvet - men uden succes.
Avatar billede folk2003 Nybegynder
18. juli 2007 - 11:44 #6
Lukkes igen